Eind april op de site van atraveo.nl een vakantiehuis gevonden dat voldeed aan de eisen. De huurprijs was wel wat hoog maar nog net acceptabel, maar over de bijkomende kosten (schoonmaak, gemeentelijke belasting e.d.) was onduidelijkheid: is het 2 of 8 per persoon per dag? Daarom gebeld met de klantenservice van atraveo; die kon vertellen dat de bijkomende kosten 2 /persoon/dag zouden zijn. Daarmee bleven de totale kosten binnen budget en op basis van deze informatie hebben we het huis geboekt. De afspraken werden keurig vastgelegd in een boekingsbevestiging zodat het contract ook schriftelijk rond was.
Begin juli kregen we een voucher van een tweede tussenpersoon: Inter Chalet. Daarin werd voor de bijkomende kosten 8 per persoon per dag gerekend. atraveo erkent dat ze een fout hebben gemaakt maar is niet van menig dat zij die fout moeten herstellen. Ook na uitgebreide protesten waren Inter Chalet en atraveo onwrikbaar: u betaalt of u komt het huis niet in. Die boodschap werd ook naar de eigenaar van het vakantiehuis gestuurd: als ze niet de 8 per persoon per dag betalen, moet u ze eruit gooien.
Uiteindelijk hebben we ruim 600 meer moeten betalen dan was overeengekomen. Zelfs na confrontatie met de relevante passages in atraveo's eigen boekingsvoorwaarden blijven ze hardnekkig weigeren hun fout te herstellen.
Dus let op met atraveo: ze naaien je een oor aan en houden zich niet aan overeenkomsten.
Zwakke punten
Probleemafhandeling
Klantgerichtheid