Meest waardeloze klachtenafhandeling ooit! We hadden een vakantie geboekt in een 5-persoons familiekamer in Turkije. Bij aankomst bleek er een probleem met de geboekte kamer. Er was een 5-persoons familiekamer met twee aparte slaapvertrekken geboekt (een voor ons heel belangrijk onderdeel bij de selectie van een hotel), bij aankomst bleek het hotel helemaal niet over dergelijke kamers te beschikken. Op dat moment kon het hotel geen andere oplossing bieden dan ons twee standaardkamers voor 3 personen aanbieden (kamer 5011 en 5012, niet zijnde kamers dicht bij elkaar). Onder protest heb ik dit moeten accepteren omdat wijzelf en onze kinderen toe waren aan nachtrust. Mijn partner is met één van de kinderen op de ene kamer gaan slapen en ikzelf met 2 van de kinderen op de andere kamer). Op 29 juli in de ochtend om 8.30 uur heb ik mij direct gemeld bij de receptie van het hotel. De medewerker vertelde mij dat hij geen ander aanbod kon doen dan wat de nachtreceptie al aangeboden had aangezien het kamer dus niet over 5-persoons familiekamers beschikt, in tegenstelling tot wat er aan ons verkocht is door Adotravel. De reisleidster (Eveline van Bart) van Adotravel was op dat moment toevallig ook in het hotel en is met mij in gesprek gegaan. Zij is ook met het hotel in gesprek gegaan. Er was namelijk een 4-persoons familiekamer vrij met twee aparte slaapkamers. Ik heb aangegeven akkoord te gaan met een kamer als deze met het toevoegen van een extra bed of matras voor 1 van de kinderen. Ik heb de kamer gezien en die ruimte was aanwezig en deze oplossing was blijkbaar eerder in juli ook een keer aan een reisgezelschap geboden. Het hotel wilde hier echter niet meer aan meewerken aangezien er geen kamers en bedden meer vrij zouden zijn. Ik heb aangegeven dat dat mij bevreemde aangezien wij nu zelfs twee kamers bezet hielden. Maar het hotel werkte hier niet aan mee. Het enige alternatief was 2 kamers iets dichter bij elkaar dan de huidige situatie.
Ik heb uiteindelijk gevraagd om de helft van de reissom over de eerste 3 (van 12) nachten te vergoeden, wat neer komt op nog geen 500 euro.
Van meneer afdeling Legal van Adotravel heb ik een fantastische inhoudelijke terugkoppeling gekregen na slechts 17 weken:
Een reactie vanuit Turkey heeft enige tijd op zich laten wachten.
U heeft geboekt een familiekamer voor 5 personen welke u klaarblijkelijk als te klein heeft beschouwd. Hierna heeft het hotel direct aangeboden om u te voorzien van twee dubbele kamers die dichtbij elkaar lagen welk aanbod u heeft geweigerd.
Vervolgens heeft u gevraagd om een hotelwijziging. Ook aan dit verzoek is gehoor geven, althans u kon verhuizen naar Arnor Deluxe zonder bijkomende kosten. Ondanks uw eigen verzoek heeft u dit ook geweigerd waarna u genoegen nam met twee dubbele kamers.
De wet is niet bedoeld om automatisch reizigers maar te compenseren wanneer een onderdeel van de reis in hun beleving niet helemaal verloopt zoals gewenst. Er moet sprake zijn van een evidente tekortkoming in de nakoming van de reisovereenkomst welke niet kan worden hersteld.
Gelet op dat u de kamer te klein vond; vervolgens meerdere voorstellen zijn gedaan om u - onverplicht - tegemoet te komen en de uiteindelijke oplossing was gelegen in twee kamers zonder dat u daarvoor heeft moeten bijbetalen maakt dat er geen rechtsgrond bestaat voor enige nadere compensatie.
Op mijn reactie dat de door meneer Legal genoemde feiten onjuist zijn en het verzoek om de daadwerkelijke feiten opnieuw te beoordelen kreeg ik een reactie dat hij mij van antwoord gediend had. Daarmee werd het afgedaan. Chapeau Adotravel!!!
Wanneer je online boekt, kun je bij problemen alleen communiceren per mail. Er is een telefonische klantenservice, maar zij mogen niks.
De service van de online klantenservice is niet bestaand. 3 weken na boeking van onze reis naar Egypte, bleek ons hotel te gaan verbouwen en het hele buitenzwembad en de tuin dicht te zijn. Verder zou er tussen 9:00-17:00 sprake zijn geluidsoverlast.
Uiteraard wilden wij graag omboeken. Dit kon tegen een omboektarief van €34,50. Echter de prijs van het andere hotel wat we hadden uitgekozen, was €200,- duurder, dan waarvoor dit hotel op de website van D-reizen werd aangeboden. €234,50 aan extra kosten, waar niet over te praten valt. Annuleren is ook geen optie, dat kost €550,-.
Echt schandalig! En frustrerend! Wij boeken nooit meer bij D-reizen.
Reactie op respons van D-reizen: Volgens de richtlijnen van ACM hoor je bij een grote wijzigingen de reis kosteloos te kunnen annuleren. Aangezien wij het hotel hadden uitgezocht vanwege de prachtige tuin met zwembad, is daar de gehele vakantie geen gebruik van kunnen maken zeker een grote wijziging. Het gaat tenslotte niet om een tennisbaan die een paar dagen dicht is oid.
Wij hadden best willen omboeken, maar €200,- meer moeten betalen, dan de reis nu op jullie website kost, is geen nette oplossing.
NOOIT MEER EEN BOEKING bij CHEAP TICKETS ! - September 2024 zijn er 3 retour tickets gekocht naar Bangkok met vertrekdatum 03-02-025 retour 24-02-2025. Een van de reizigers wil zijn vertrekdatum naar 13-01-2025 verplaatsen. SIMPELE vraag toch ! En dan begint er een eindeloze mail/chat/telefoon verkeer waarin cheap tickets zegt dat ze dit niet kunnen wijzigen, sturen je naar de KLM - aller behulpzaamst - en hebben een administratieve handeling verricht om de ""groep"" te splitsen zodat CHEAP TICKETS deze wijziging op 1 van de passagiers kan aanpassen. Alleen CHEAP TICKETS kan dit hierna verder aanpassen ( uiteraard tegen bijbetaling) Vervolgens uiteindelijk na eindeloos chat/mail verkeer een mail ontvangen met de correcte wijziging en een bijbetaling van €375,00 , waarna de account bevestiging volgde met een PAYLINK voor €1131,00 met nog steeds de ongewijzigde datum. Het hele circus aan correspondentie weer opnieuw opgestart -inmiddels 3 weken verder, en een bastion waar niet doorheen te komen is, terwijl alle mail bevestigingen er zijn, maar niemand kijkt, niemand pakt het naar behoren op. Ze forceren je gewoon om een complete nieuwe retour ticket te kopen, en de reeds betaalde ticket kun je als verloren beschouwen. Je krijgt te maken met Travix, met AI chatbots, alles in het engels, NIET DOORHEEN TE KOMEN. Niemand die schijnbaar in staat is om alle voorliggende communicatie te lezen en te handelen. Juridisch zijn ze verplicht om deze wijziging door te voeren. BOEK rechtstreeks bij een vliegmaatschappij en laat deze zogenaamde ""aanbieders"" links liggen.
Sterke punten website -boeken - is eenvoudig
Zwakke punten schandalige ontoegankelijke klantenservice via chatbox / email / niemand leest -niemand pakt het dossier op, als robots wordt er gereageerd.
van 11 tot 14 oktober 2024 ben ik samen met twee vriendinnen, mee geweest naar de Ardennen, waar we verbleven in het Manoir. Helaas hebben we een aantal zaken ervaren die onze verwachtingen niet hebben waargemaakt.
Tot onze teleurstelling werden we in een van de kleinste kamers geplaatst met zijn 3en. Er was nauwelijks ruimte voor onze koffers, waardoor we constant over elkaar heen moesten leven. Dit gaf ons geen rustig en comfortabel verblijf. De kamer was simpelweg te krap voor drie personen met bagage.
Daarnaast had de dichtstbijzijnde douche geen warm water, waardoor we genoodzaakt waren om door de gang te lopen naar een andere douche. Deze werd echter door zoveel mensen gebruikt dat we vaak moesten wachten. Bovendien wisselde de temperatuur van het water voortdurend, wat het douchen zeer onaangenaam maakte.
Daarnaast viel het me op dat de waterleidingen in de villa van lood zijn. Villa Vibes bood kraanwater aan dat uit deze leidingen kwam, wat mij een ernstige gezondheidskwestie lijkt. Toen ik dit aangaf bij de reisleiders, werd hier nonchalant op gereageerd. Er werd bijvoorbeeld geen alternatief, zoals flessenwater, aangeboden.
Ik heb later dit ook via de mail aangegegeven aan Villa Vibes, waarbij hun reactie het volgende was "Waterleidingen van lood hebben gelukkig geen invloed op de gezondheid. Alleen bij grote hoeveelheden en langdurig gebruik kan dit een invloed hebben op kinderen tot 7 jaar en zwangere vrouwen." Dus ook hier zijn ze niet van plan om simpelweg een oplossing te vinden hiervoor.
Ik wil ook benadrukken dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Naast mijn vriendinnen waren er meerdere deelnemers die ontevreden waren over de accommodatie.
al met al: villa vibes is er om je geld aan te nemen, maar vooral geen oplossingen te zoeken zelfs al gaat het om je gezondheid
Robert van Dari Java weet alles en regelt alles wat je wilt tijdens de reis, maar geeft ook advies waar nodig. Eigen vervoer met vaste chauffeurs. Hotels op hele goede locaties.
Samen met mijn dochter een topreis gehad mede door Gatot , onze chauffeur.
Met dit reisbureau moet je inzee gaan, je wordt niet teleurgesteld!
Sterke punten Individuele en persoonlijke begeleiding.
Wij zijn al een tijdje bezig met een bijzondere reis naar India komende januari. Ruim op tijd 4 enkele tickets geboekt en 2 x 2 tickets retour met verschillende datums, mijn vrouw en ik blijven langer. Alles mooi op tijd geregeld en ondertussen al lekker met de voorpret begonnen.
Afgelopen week krijgen wij ineens een email van cheaptickets dat onze 4 tickets voor de heenreis zijn geannuleerd. De reden "ze zijn geannuleerd door de airline".
Verder ook geen oplossing of alternatieve tickets ofzo, deze zullen wel duurder zijn en dan moeten ze er geld bijdoen...
Ook kregen we de mededeling dat ONS geld pas binnen 8 TOT 10 WEKEN retour komt.
Als ze dan annuleren, stort dan ook gelijk het geld retour zodat wij dit kunnen gebruiken voor nieuwe tickets!
Mag dit juridisch überhaupt wel? Het is ONS geld en zij annuleren en houden het vervolgens maanden vast...
Komt er nog eens bij, mochten wij door hun toedoen onze retourtickets moeten wijzigen, wij flink moeten bijbetalen. Mochten wij door deze actie helemaal niet meer kunnen gaan, onze retour tickets annuleren is dus ook niet mogelijk...
Kortom, zij veroorzaken een probleem door zomaar te annuleren en de klant lost het zelf maar op! En wat je ook doet, het gaat sowieso veel geld kosten.
Als je dan contact opneemt en het uitlegt krijg je de standaard bla bla bla.
Totaal kansloos en ze doen niets voor je!
Via een oud coll zijn we in contact gekomen met Maurice van Cuscoperu.nl. Maurice heeft ons een mooi reisvoorstel gedaan voor 4 weken Peru en Bolivia. Alles was tot in de puntjes geregeld. Zowel de taxi's als de gidsen waren op tijd en waren super vriendelijk. De geboekte hotels waren prima. We hebben dankzij Maurice de mooiste reis van ons leven gemaakt.
Sterke punten Afspraken worden nagekomen. Alles tot in de puntjes geregeld en geen onverwachte kosten.
Wij gaan al vele jaren met Travel333 het is telkens goed geregeld meestal door Arnold Ottens
zoals nu ook weer tickets alweer ontvangen voor de trip in december we hebben er weer ons volste vertrouwen in.
D-Reizen de bemiddelaar tussen DER tour een Duitse organisatie. Wat loopt dit ontzettend slecht, 1 week later pas reactie. Wij hebben een dringende reden om 1 dag eerder te willen terug vliegen. Zouden wij ook liever niet gehad hebben! Vliegtuigmaatschappij geeft aan geen probleem om dit ticket te wijzigen, naar terugvlucht 1 dag eerder, je betaald een boete en de meerprijs, dit is wat ons betreft geen probleem. Alleen het reisbureau dient dit te regelen en helaas. DER tour wilt het niet regelen en D reizen berust zich er in. Heb je hier een reisbureau of een bemiddelaar voor? Dan kan je het beter zelf regelen!
In filiaal sassenheim stapte ik spontaan binnen met mijn dochter om te kijken naar een zomervakantie.
aan de blik van de medewerkster zag ik al dat dit niet de bedoeling was , als je aandacht wil dan moet je een afspraak maken.
er zat namelijk reeds een klant achter haar desk en daarmee was ze al overbelast.
Ik heb maar snel het pand verlaten.
Later tijdens het online zoeken toch bij D-reizen beland en een reis naar menorca geboekt, zoals tegenwoordig van de KLANT verwacht wordt doe je alles zelf! ik moest zelfs de transfer confirmeren en bellen de dag voor vertrek stond er met koeie letters! als je dan belt lijkt het alsof ze je voor gek verklaren in half spaans/engels you wordt gewoon opgehaald op de lokatie waar u ook uitgestapt bent.
ook op het vliegveld niemand te zien van D-Reizen niet in het hotel nergens! alles is wegbezuinigd.
Ook nog van tevoren gevraagd om een kamer zo ver weg mogelijk van het naastgelegen hotel door herrie van de animatie maar daar is niets mee gedaan. jammer......daarom "schittert door afwezigheid".
geen map van D-reizen in het hotel dus aan je lot overgelaten voelen.
Sterke punten De online site
Zwakke punten wie zijn D-reizen ik heb ze niet gezien.
Heb bij dreizen geboekt bij ramla bay resort malta kwam aan bij het hotel en het hotel zag er totaal anders uit als op de foto's van dreizen contact opgenomen en werd totaal niet serieus genomen en aldoor afgewimpeld en moet maar een klachten formulier invullen zeer slechte service en totaal niet klantvriendelijk voor mij zeker de laatse keer bij dreizen
Zwakke punten Klantvriendelijk ver te zoeken en naar een oplossing zoeken al helemaal word gewoon niet gehoord en serieus genomen
Slechte service. Tent stonk bij aankomst zo erg dat het niet te doen was. Was niet op te lossen. Noodgedwongen 1 nacht in geslapen toen volgende ochtend direct vertrokken. Veel geld betaald voor 1 nacht in de stank. Compensatie zeer minimaal, mag 1 nacht terugkomen. Nou, bedankt. Geen begrip en weinig response. Ik zou niemand deze organisatie aanraden.
Onze dag naar de Brownsberg was erg leuk, wij waren wel laat terug door het enthousiasme van de gids die maar bleef vertellen over het land en de planten en dieren. Ik vond het een pittige wandeling naar de Irenevallen. Ik kan terugkijken op een geslaagde dag. Onze gids was Rian genaamd, leuke man met veel kennis van de natuur.
Voor de derde keer hebben we een geweldige vakantie geboekt bij Puur Kroatië, en onze bewondering voor Kroatië blijft groeien. Wat ons aanspreekt, is de persoonlijke aanpak van dit reisbureau, hun oprechte betrokkenheid en uitstekende service. Als je op zoek bent naar een kleinschalige vakantie in een schitterend Europees land, kunnen wij Kroatië van harte aanbevelen. Er is één klein minpunt bij Puur Kroatie: omdat ze uitsluitend met kleinschalige verblijven werken, is het belangrijk om vroeg te boeken, anders zijn de mooiste opties vaak vol, dus wacht daarom niet te lang. Hoewel we altijd grote fans van Italië waren, vinden we Kroatië nu toch mooier, vooral vanwege de adembenemende kustlijn en de vele eilanden. Dit reisbureau is echt de beste en een echte specialist. Voor onze eerste keer hebben we veel offertes opgevraagd bij alle aanbieders met kleinschalige vaklanties in Kroatië. We hadden dezelfde wensen bij div aanbieders neergelegd. Puur kroatie wist zich op alle vlakken te onderscheiden en het aanbod is zeker uniek
Sterke punten veel kennis, leuk aanbod, ook voor gezinnen zoals in ons geval. Kinderen willen ook weer terug
Snel contact. Hele leuke tours gedaan.
Kan alleen zeggen goede ervaring.
Ik heb quad gereden, brownsberg en dolfijnen gedaan met zijn. Ik reis alleen en toch hebben zij goede aansluitingen voor mij gevonden.
Totaal niet behulpzaam. Wij hadden een appartement met wifi, uitzicht op water en airco geboekt. Dit zat er niet. Met name de airco was een ding ivm de hond. Gebeld: ze gingen kijken wat ze konden doen. Vervolgens horen we niets meer, weer zelf er achteraan gebeld, maar er werd niet meer opgenomen. Wij hebben na 2 dagen besloten om weg te gaan, toen kreeg ik opeens een mail, dat ze niets kunnen betekenen, omdat wij zelf hebben besloten om de accommodatie te verlaten en niet op een oplossing hebben gewacht. Vooraf gewoon geprobeerd te bellen met hen, maar er werd weer niet opgenomen. Echt belachelijke organisatie.
Sterke punten Geen
Zwakke punten Onbetrouwbaar, niet bereikbaar, en onbehulpzaam. Verschuilen zich achter allerlei partners
Geen toegevoegde waarde
Review over ABC TravelVia ABC Travel hebben we een groepsreis naar Suriname geboekt. Nadat de boeking was afgerond kregen we de nota en werd medegedeeld dat er voor Suriname zelf een voucher voor de entree-fee aangeschaft moest worden voor �50,�. Jammer dat dit niet bij de informatie stond. Voor vertrek hebben we zelf contact opgenomen met KLM om de stoelen te reserveren, hetgeen bij een groep toch wel zeer gewenst is. Het programma in Suriname is daar uitgevoerd door Waterproof Tours. De omschrijving van het programma, zo overgenomen van Waterproof Travel, was zeker niet zodanig dat we wisten wat ons te wachten stond (o.a. vijf dagen achtereen �uit de rugzak leven�) Bijzonder was dat we de taxikosten voor een door ons gewenste programmawijziging op de privérekening van een medewerker over moesten maken en daarbij werd vermeld dat we geen omschrijving bij de overboeking moesten vermelden.
ABC Travel is waarschijnlijk erg gericht op de ABC eilanden (Antillen), maar voegt niets toe aan een reis naar Suriname die feitelijk door Waterproof Travel wordt uitgevoerd. En boeken bij KLM gaat evengoed als je dat rechtstreeks doet. Blijft dat Suriname een mooi land is met een prettige bevolking. Een mooie reisbestemming!
Zwakke punten
Geen toegevoegde waarde bij deze reis naar Suriname
Slechte klachtenafhandeling!
Review over Ado TravelMeest waardeloze klachtenafhandeling ooit! We hadden een vakantie geboekt in een 5-persoons familiekamer in Turkije. Bij aankomst bleek er een probleem met de geboekte kamer. Er was een 5-persoons familiekamer met twee aparte slaapvertrekken geboekt (een voor ons heel belangrijk onderdeel bij de selectie van een hotel), bij aankomst bleek het hotel helemaal niet over dergelijke kamers te beschikken. Op dat moment kon het hotel geen andere oplossing bieden dan ons twee standaardkamers voor 3 personen aanbieden (kamer 5011 en 5012, niet zijnde kamers dicht bij elkaar). Onder protest heb ik dit moeten accepteren omdat wijzelf en onze kinderen toe waren aan nachtrust. Mijn partner is met één van de kinderen op de ene kamer gaan slapen en ikzelf met 2 van de kinderen op de andere kamer). Op 29 juli in de ochtend om 8.30 uur heb ik mij direct gemeld bij de receptie van het hotel. De medewerker vertelde mij dat hij geen ander aanbod kon doen dan wat de nachtreceptie al aangeboden had aangezien het kamer dus niet over 5-persoons familiekamers beschikt, in tegenstelling tot wat er aan ons verkocht is door Adotravel. De reisleidster (Eveline van Bart) van Adotravel was op dat moment toevallig ook in het hotel en is met mij in gesprek gegaan. Zij is ook met het hotel in gesprek gegaan. Er was namelijk een 4-persoons familiekamer vrij met twee aparte slaapkamers. Ik heb aangegeven akkoord te gaan met een kamer als deze met het toevoegen van een extra bed of matras voor 1 van de kinderen. Ik heb de kamer gezien en die ruimte was aanwezig en deze oplossing was blijkbaar eerder in juli ook een keer aan een reisgezelschap geboden. Het hotel wilde hier echter niet meer aan meewerken aangezien er geen kamers en bedden meer vrij zouden zijn. Ik heb aangegeven dat dat mij bevreemde aangezien wij nu zelfs twee kamers bezet hielden. Maar het hotel werkte hier niet aan mee. Het enige alternatief was 2 kamers iets dichter bij elkaar dan de huidige situatie.
Ik heb uiteindelijk gevraagd om de helft van de reissom over de eerste 3 (van 12) nachten te vergoeden, wat neer komt op nog geen 500 euro.
Van meneer afdeling Legal van Adotravel heb ik een fantastische inhoudelijke terugkoppeling gekregen na slechts 17 weken:
Een reactie vanuit Turkey heeft enige tijd op zich laten wachten.
U heeft geboekt een familiekamer voor 5 personen welke u klaarblijkelijk als te klein heeft beschouwd. Hierna heeft het hotel direct aangeboden om u te voorzien van twee dubbele kamers die dichtbij elkaar lagen welk aanbod u heeft geweigerd.
Vervolgens heeft u gevraagd om een hotelwijziging. Ook aan dit verzoek is gehoor geven, althans u kon verhuizen naar Arnor Deluxe zonder bijkomende kosten. Ondanks uw eigen verzoek heeft u dit ook geweigerd waarna u genoegen nam met twee dubbele kamers.
De wet is niet bedoeld om automatisch reizigers maar te compenseren wanneer een onderdeel van de reis in hun beleving niet helemaal verloopt zoals gewenst. Er moet sprake zijn van een evidente tekortkoming in de nakoming van de reisovereenkomst welke niet kan worden hersteld.
Gelet op dat u de kamer te klein vond; vervolgens meerdere voorstellen zijn gedaan om u - onverplicht - tegemoet te komen en de uiteindelijke oplossing was gelegen in twee kamers zonder dat u daarvoor heeft moeten bijbetalen maakt dat er geen rechtsgrond bestaat voor enige nadere compensatie.
Op mijn reactie dat de door meneer Legal genoemde feiten onjuist zijn en het verzoek om de daadwerkelijke feiten opnieuw te beoordelen kreeg ik een reactie dat hij mij van antwoord gediend had. Daarmee werd het afgedaan. Chapeau Adotravel!!!
Sterke punten
Geld innen!
Zwakke punten
Verantwoordelijkheid nemen!
Slechte service bij problemen
Review over D-Reizen.nlWanneer je online boekt, kun je bij problemen alleen communiceren per mail. Er is een telefonische klantenservice, maar zij mogen niks.
De service van de online klantenservice is niet bestaand. 3 weken na boeking van onze reis naar Egypte, bleek ons hotel te gaan verbouwen en het hele buitenzwembad en de tuin dicht te zijn. Verder zou er tussen 9:00-17:00 sprake zijn geluidsoverlast.
Uiteraard wilden wij graag omboeken. Dit kon tegen een omboektarief van €34,50. Echter de prijs van het andere hotel wat we hadden uitgekozen, was €200,- duurder, dan waarvoor dit hotel op de website van D-reizen werd aangeboden. €234,50 aan extra kosten, waar niet over te praten valt. Annuleren is ook geen optie, dat kost €550,-.
Echt schandalig! En frustrerend! Wij boeken nooit meer bij D-reizen.
Reactie op respons van D-reizen: Volgens de richtlijnen van ACM hoor je bij een grote wijzigingen de reis kosteloos te kunnen annuleren. Aangezien wij het hotel hadden uitgezocht vanwege de prachtige tuin met zwembad, is daar de gehele vakantie geen gebruik van kunnen maken zeker een grote wijziging. Het gaat tenslotte niet om een tennisbaan die een paar dagen dicht is oid.
Wij hadden best willen omboeken, maar €200,- meer moeten betalen, dan de reis nu op jullie website kost, is geen nette oplossing.
Sterke punten
Nvt
CHEAP TICKETS-NOOIT MEER !
Review over CheapTicketsNOOIT MEER EEN BOEKING bij CHEAP TICKETS ! - September 2024 zijn er 3 retour tickets gekocht naar Bangkok met vertrekdatum 03-02-025 retour 24-02-2025. Een van de reizigers wil zijn vertrekdatum naar 13-01-2025 verplaatsen. SIMPELE vraag toch ! En dan begint er een eindeloze mail/chat/telefoon verkeer waarin cheap tickets zegt dat ze dit niet kunnen wijzigen, sturen je naar de KLM - aller behulpzaamst - en hebben een administratieve handeling verricht om de ""groep"" te splitsen zodat CHEAP TICKETS deze wijziging op 1 van de passagiers kan aanpassen. Alleen CHEAP TICKETS kan dit hierna verder aanpassen ( uiteraard tegen bijbetaling) Vervolgens uiteindelijk na eindeloos chat/mail verkeer een mail ontvangen met de correcte wijziging en een bijbetaling van €375,00 , waarna de account bevestiging volgde met een PAYLINK voor €1131,00 met nog steeds de ongewijzigde datum. Het hele circus aan correspondentie weer opnieuw opgestart -inmiddels 3 weken verder, en een bastion waar niet doorheen te komen is, terwijl alle mail bevestigingen er zijn, maar niemand kijkt, niemand pakt het naar behoren op. Ze forceren je gewoon om een complete nieuwe retour ticket te kopen, en de reeds betaalde ticket kun je als verloren beschouwen. Je krijgt te maken met Travix, met AI chatbots, alles in het engels, NIET DOORHEEN TE KOMEN. Niemand die schijnbaar in staat is om alle voorliggende communicatie te lezen en te handelen. Juridisch zijn ze verplicht om deze wijziging door te voeren. BOEK rechtstreeks bij een vliegmaatschappij en laat deze zogenaamde ""aanbieders"" links liggen.
Sterke punten
website -boeken - is eenvoudig
Zwakke punten
schandalige ontoegankelijke klantenservice via chatbox / email / niemand leest -niemand pakt het dossier op, als robots wordt er gereageerd.
Teleurstellend
Review over VillaVibesvan 11 tot 14 oktober 2024 ben ik samen met twee vriendinnen, mee geweest naar de Ardennen, waar we verbleven in het Manoir. Helaas hebben we een aantal zaken ervaren die onze verwachtingen niet hebben waargemaakt.
Tot onze teleurstelling werden we in een van de kleinste kamers geplaatst met zijn 3en. Er was nauwelijks ruimte voor onze koffers, waardoor we constant over elkaar heen moesten leven. Dit gaf ons geen rustig en comfortabel verblijf. De kamer was simpelweg te krap voor drie personen met bagage.
Daarnaast had de dichtstbijzijnde douche geen warm water, waardoor we genoodzaakt waren om door de gang te lopen naar een andere douche. Deze werd echter door zoveel mensen gebruikt dat we vaak moesten wachten. Bovendien wisselde de temperatuur van het water voortdurend, wat het douchen zeer onaangenaam maakte.
Daarnaast viel het me op dat de waterleidingen in de villa van lood zijn. Villa Vibes bood kraanwater aan dat uit deze leidingen kwam, wat mij een ernstige gezondheidskwestie lijkt. Toen ik dit aangaf bij de reisleiders, werd hier nonchalant op gereageerd. Er werd bijvoorbeeld geen alternatief, zoals flessenwater, aangeboden.
Ik heb later dit ook via de mail aangegegeven aan Villa Vibes, waarbij hun reactie het volgende was "Waterleidingen van lood hebben gelukkig geen invloed op de gezondheid. Alleen bij grote hoeveelheden en langdurig gebruik kan dit een invloed hebben op kinderen tot 7 jaar en zwangere vrouwen." Dus ook hier zijn ze niet van plan om simpelweg een oplossing te vinden hiervoor.
Ik wil ook benadrukken dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Naast mijn vriendinnen waren er meerdere deelnemers die ontevreden waren over de accommodatie.
al met al: villa vibes is er om je geld aan te nemen, maar vooral geen oplossingen te zoeken zelfs al gaat het om je gezondheid
Zwakke punten
-problemen oplossen
- oplossingsgericht
Indivudele reis Java 24 dagen.
Review over Dari-Java ReizenRobert van Dari Java weet alles en regelt alles wat je wilt tijdens de reis, maar geeft ook advies waar nodig. Eigen vervoer met vaste chauffeurs. Hotels op hele goede locaties.
Samen met mijn dochter een topreis gehad mede door Gatot , onze chauffeur.
Met dit reisbureau moet je inzee gaan, je wordt niet teleurgesteld!
Sterke punten
Individuele en persoonlijke begeleiding.
Zwakke punten
Geen.
Laat D-Reizen links liggen!!
Review over D-Reizen.nlAls je een leuke prettige vakantie wilt moet je NIET bij D-Reizen zijn!!
Sterke punten
Mooie praatjes maken en loze beloftes doen.
Klanten laten barsten op bestemming.
Geld innen en daarna aan je lot overlaten.
Zomaar tickets annuleren
Review over CheapTicketsWij zijn al een tijdje bezig met een bijzondere reis naar India komende januari. Ruim op tijd 4 enkele tickets geboekt en 2 x 2 tickets retour met verschillende datums, mijn vrouw en ik blijven langer. Alles mooi op tijd geregeld en ondertussen al lekker met de voorpret begonnen.
Afgelopen week krijgen wij ineens een email van cheaptickets dat onze 4 tickets voor de heenreis zijn geannuleerd. De reden "ze zijn geannuleerd door de airline".
Verder ook geen oplossing of alternatieve tickets ofzo, deze zullen wel duurder zijn en dan moeten ze er geld bijdoen...
Ook kregen we de mededeling dat ONS geld pas binnen 8 TOT 10 WEKEN retour komt.
Als ze dan annuleren, stort dan ook gelijk het geld retour zodat wij dit kunnen gebruiken voor nieuwe tickets!
Mag dit juridisch überhaupt wel? Het is ONS geld en zij annuleren en houden het vervolgens maanden vast...
Komt er nog eens bij, mochten wij door hun toedoen onze retourtickets moeten wijzigen, wij flink moeten bijbetalen. Mochten wij door deze actie helemaal niet meer kunnen gaan, onze retour tickets annuleren is dus ook niet mogelijk...
Kortom, zij veroorzaken een probleem door zomaar te annuleren en de klant lost het zelf maar op! En wat je ook doet, het gaat sowieso veel geld kosten.
Als je dan contact opneemt en het uitlegt krijg je de standaard bla bla bla.
Totaal kansloos en ze doen niets voor je!
beste reisorganisatie ooit!
Review over Cuscoperu.nlTop reisorganisatie. Alles was ongelooflijk goed geregeld. Zeer scherpe prijs.
Maurice is een echte professional.
Sterke punten
Prachtige reis. Zeer behulpzaam. Zeer goedkoop voor wat we kregen.
Zwakke punten
Geen
Wat een mooie reis
Review over Cuscoperu.nlVia een oud coll zijn we in contact gekomen met Maurice van Cuscoperu.nl. Maurice heeft ons een mooi reisvoorstel gedaan voor 4 weken Peru en Bolivia. Alles was tot in de puntjes geregeld. Zowel de taxi's als de gidsen waren op tijd en waren super vriendelijk. De geboekte hotels waren prima. We hebben dankzij Maurice de mooiste reis van ons leven gemaakt.
Sterke punten
Afspraken worden nagekomen. Alles tot in de puntjes geregeld en geen onverwachte kosten.
Zwakke punten
Die zijn er niet.
Zakynthos was super, 10e reis
Review over One2gether TravelDit was de 10e keer en het was steeds weer super geregeld. Thanks Roos
Sterke punten
Hele goede service en bereikbaarheid
heerlijke vakantie op Lesbos
Review over One2gether TravelWat een heerlijke eiland is dit, het hotel erg ruimtelijk en aardige mensen.
leuke groeps vakantie
Review over One2gether TravelWe hebben genoten van de groep in Zakynthos. Erg veel leuke dingen gedaan.
Sterke punten
klantvriendelijk
heerlijke vakantie Griekenland
Review over One2gether Travelwederom een heerlijke reis gehad in Lesbos
Geweldige ervaringen .
Review over 333Travel.nlWij gaan al vele jaren met Travel333 het is telkens goed geregeld meestal door Arnold Ottens
zoals nu ook weer tickets alweer ontvangen voor de trip in december we hebben er weer ons volste vertrouwen in.
Sterke punten
Snelle in correcte handeling
Zwakke punten
Geen
Prima
Review over GoFun.nlAlles was gewoon goed geregeld.
Sterke punten
Website, reisleiding, hotel
Geweldige wintersport gehad
Review over SingleSnowIk ga al jaren mee met Singlesnow naar Oostenrijk. Fijne reisleiders en een geweldige locaties. De reis naar Flachau is mijn favoriet!
Bemiddelaar? D Reizen?
Review over D-Reizen.nlD-Reizen de bemiddelaar tussen DER tour een Duitse organisatie. Wat loopt dit ontzettend slecht, 1 week later pas reactie. Wij hebben een dringende reden om 1 dag eerder te willen terug vliegen. Zouden wij ook liever niet gehad hebben! Vliegtuigmaatschappij geeft aan geen probleem om dit ticket te wijzigen, naar terugvlucht 1 dag eerder, je betaald een boete en de meerprijs, dit is wat ons betreft geen probleem. Alleen het reisbureau dient dit te regelen en helaas. DER tour wilt het niet regelen en D reizen berust zich er in. Heb je hier een reisbureau of een bemiddelaar voor? Dan kan je het beter zelf regelen!
Schittert door afwezigheid
Review over D-Reizen.nlwelkom in de digitale wereld.
In filiaal sassenheim stapte ik spontaan binnen met mijn dochter om te kijken naar een zomervakantie.
aan de blik van de medewerkster zag ik al dat dit niet de bedoeling was , als je aandacht wil dan moet je een afspraak maken.
er zat namelijk reeds een klant achter haar desk en daarmee was ze al overbelast.
Ik heb maar snel het pand verlaten.
Later tijdens het online zoeken toch bij D-reizen beland en een reis naar menorca geboekt, zoals tegenwoordig van de KLANT verwacht wordt doe je alles zelf! ik moest zelfs de transfer confirmeren en bellen de dag voor vertrek stond er met koeie letters! als je dan belt lijkt het alsof ze je voor gek verklaren in half spaans/engels you wordt gewoon opgehaald op de lokatie waar u ook uitgestapt bent.
ook op het vliegveld niemand te zien van D-Reizen niet in het hotel nergens! alles is wegbezuinigd.
Ook nog van tevoren gevraagd om een kamer zo ver weg mogelijk van het naastgelegen hotel door herrie van de animatie maar daar is niets mee gedaan. jammer......daarom "schittert door afwezigheid".
geen map van D-reizen in het hotel dus aan je lot overgelaten voelen.
Sterke punten
De online site
Zwakke punten
wie zijn D-reizen ik heb ze niet gezien.
Voel me misleid door dreizen
Review over D-Reizen.nlHeb bij dreizen geboekt bij ramla bay resort malta kwam aan bij het hotel en het hotel zag er totaal anders uit als op de foto's van dreizen contact opgenomen en werd totaal niet serieus genomen en aldoor afgewimpeld en moet maar een klachten formulier invullen zeer slechte service en totaal niet klantvriendelijk voor mij zeker de laatse keer bij dreizen
Zwakke punten
Klantvriendelijk ver te zoeken en naar een oplossing zoeken al helemaal word gewoon niet gehoord en serieus genomen
Slechte service
Review over Rent a TentSlechte service. Tent stonk bij aankomst zo erg dat het niet te doen was. Was niet op te lossen. Noodgedwongen 1 nacht in geslapen toen volgende ochtend direct vertrokken. Veel geld betaald voor 1 nacht in de stank. Compensatie zeer minimaal, mag 1 nacht terugkomen. Nou, bedankt. Geen begrip en weinig response. Ik zou niemand deze organisatie aanraden.
Brownsberg dagtour
Review over Jenny ToursOnze dag naar de Brownsberg was erg leuk, wij waren wel laat terug door het enthousiasme van de gids die maar bleef vertellen over het land en de planten en dieren. Ik vond het een pittige wandeling naar de Irenevallen. Ik kan terugkijken op een geslaagde dag. Onze gids was Rian genaamd, leuke man met veel kennis van de natuur.
Sterke punten
Communicatie en organisatie
stop met zoeken
Review over Puur KroatieVoor de derde keer hebben we een geweldige vakantie geboekt bij Puur Kroatië, en onze bewondering voor Kroatië blijft groeien. Wat ons aanspreekt, is de persoonlijke aanpak van dit reisbureau, hun oprechte betrokkenheid en uitstekende service. Als je op zoek bent naar een kleinschalige vakantie in een schitterend Europees land, kunnen wij Kroatië van harte aanbevelen. Er is één klein minpunt bij Puur Kroatie: omdat ze uitsluitend met kleinschalige verblijven werken, is het belangrijk om vroeg te boeken, anders zijn de mooiste opties vaak vol, dus wacht daarom niet te lang. Hoewel we altijd grote fans van Italië waren, vinden we Kroatië nu toch mooier, vooral vanwege de adembenemende kustlijn en de vele eilanden. Dit reisbureau is echt de beste en een echte specialist. Voor onze eerste keer hebben we veel offertes opgevraagd bij alle aanbieders met kleinschalige vaklanties in Kroatië. We hadden dezelfde wensen bij div aanbieders neergelegd. Puur kroatie wist zich op alle vlakken te onderscheiden en het aanbod is zeker uniek
Sterke punten
veel kennis, leuk aanbod, ook voor gezinnen zoals in ons geval. Kinderen willen ook weer terug
Zwakke punten
je moet op tijd boeken
Geweldige tijd gehad.
Review over Jenny ToursSnel contact. Hele leuke tours gedaan.
Kan alleen zeggen goede ervaring.
Ik heb quad gereden, brownsberg en dolfijnen gedaan met zijn. Ik reis alleen en toch hebben zij goede aansluitingen voor mij gevonden.
Sterke punten
Communicatie en de tours zelf
Onbetrouwbaar en onbehulpzaam
Review over Bungalow.netTotaal niet behulpzaam. Wij hadden een appartement met wifi, uitzicht op water en airco geboekt. Dit zat er niet. Met name de airco was een ding ivm de hond. Gebeld: ze gingen kijken wat ze konden doen. Vervolgens horen we niets meer, weer zelf er achteraan gebeld, maar er werd niet meer opgenomen. Wij hebben na 2 dagen besloten om weg te gaan, toen kreeg ik opeens een mail, dat ze niets kunnen betekenen, omdat wij zelf hebben besloten om de accommodatie te verlaten en niet op een oplossing hebben gewacht. Vooraf gewoon geprobeerd te bellen met hen, maar er werd weer niet opgenomen. Echt belachelijke organisatie.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Onbetrouwbaar, niet bereikbaar, en onbehulpzaam. Verschuilen zich achter allerlei partners