Reviews over Reisbureaus


    Slechte informatie

    Review over Ayurvedica Travel

    Voor reisboeking Ayurvedica Travel geïnformeerd over lichamelijke gesteldheid. Gevraagd om daar rekening mee te houden. Vanuit Ayurvedica niet aangegeven dat de tour niet geschikt zou zijn voor mensen met lichamelijke klachten. Vanuit gaande dat er rekening zal worden gehouden door de organisatie meegegaan.
    Aangekomen op de plaats van bestemming werd er helemaal.geen rekening gehouden met reizigers die lichamelijke klachten hadden.

    Aan de eigen familieleden goede vrienden van Ayurvedica Travel werden mooie kamers die dichtbij alle voorzieningen waren.
    Anderen die geen familie of goede vrienden waren - en die slechte lichamelijke condities hadden - aan die werden kamers gegeven die ver van alle voorzieningen waren.

    In de tourbus mochten families en goed vrienden voorin zitten en de anderen achterin in de bus.

    Feedback werd niet geaccepteerd.

    Klantvriendelijkheid is het te zoeken bij Ayurvedica Travel.

    Inlevingsvermogenm in de situatie van een ander is ver het te zoeken. Zo werd er door Ayurvedica Travel opgemerkt dat er geen rekening kan worden gehouden met iemand die een heup- of knieoperatie heeft gehad.
    Door Ayurvedica Travel was dit niet op de website vermeld of gezegd tijdens het boeken van de reis.

    Sterke punten
    Goed terug gekomen thuis

    Zwakke punten
    Geen inlevingsvermogen, niet open staan voor feedback, voortrekken van eigen familie en vrienden, binnenlandse vluchten i.p.v. bus, 1 overnachting op 1 plek

    MALAFIDE ORGANISATIE

    Review over VliegTickets.nl

    BOEK HIER NIET JE TICKETS. MALAFIDE ORGANISATIE
    Boeking naar Zwitserland via Vliegtickets.nl. gedaan via Swiss air.
    Komen bij de incheckbalie en blijkt dat deze vluchten helemaal niet bestaan en er niet voor onze vlucht geboekt was!!! Malafide organisatie dus.
    We hebben nieuwe tickets ter plaatse moeten boeken.
    Bij navraag vliegtickets schuiven ze de schuld op Swiss air en pakken geen verantwoordelijkheid op.
    Dus boek hier niet, je staat in je hemd als je moet vliegen. DIKKE PLUIM VOOR SWISSAIR!!! Die hebben ons echt uit de brand geholpen. Daar kan Vliegtickets een voorbeeld aan nemen.

    Sterke punten
    GEEN

    Zwakke punten
    Geen contact mogelijk in nood gevallen, geeft geen gehoor.
    Schuift schuld op Swiss air terwijl het hun fout was.

    Zeer slechte service

    Review over Disma

    Dit reisbureau biedt geen enkele service aan oudere reizigers. Je gaat juist naar een reisbureau voor advies en ontzorging, maar dat ontbreekt hier volledig.

    Gaat er iets mis? Verwacht geen hulp, alleen een grote mond. Klachten worden genegeerd. Wil je echt advies en service? Kies dan een professioneel reisbureau!

    Zeer slechte service

    Review over Disma

    Dit reisbureau biedt totaal geen service aan oudere reizigers. In een tijd waarin je eenvoudig zelf je reis kunt samenstellen, ga je juist naar een reisbureau voor deskundig advies en ontzorging. Verwacht dat hier niet!

    Op het moment dat er iets misgaat, hoef je geen hulp te verwachten. In plaats van een oplossing krijg je een grote mond. Achteraf een klacht indienen of een toelichting geven op je ervaringen? Verspilde moeite, want er wordt simpelweg niets mee gedaan.

    Als je op zoek bent naar echt advies en een reisbureau dat je ontzorgt, kies dan voor een professionele reisadviseur. Hier ben je aan het verkeerde adres!

    Annulering

    Review over Ardennes Etape

    Wij hebben onze reservering noodgedwongen moeten annuleren, dit konden we al meteen binnen een week doen. Het terugkrijgen van de aanbetaling lijkt een verloren zaak. We hebben bij het boeken een annuleringsverzekering afgesloten. Je moet alleen zelf achter alles aanbellen. Slecht bereikbaar is een ding, alle paparassen tot een huisarts verklaring aan toe om 'kans' te maken op onze aanbetaling. Slechte zaak dus! Om deze redenen zullen wij in de toekomst dus niet meer bij Ardenne Etappe reserveren. Geen aanbeveling. Ook als je niet snel een annuleringsverzerking moet gebruiken is het bedrijf slecht bereikbaar en staat niet open om mee te denken. Een medewerker zei: "je kunt alleen een email formulier invullen, wij kunnen aan de telefoon niet helpen".

    Zwakke punten
    slecht bereikbaar
    geen duidelijkheid over je aanbetaling

    Zeer slechte en klantonvriende

    Review over Bolderman

    Zeer slechte en klantonvriendelijke reisorganisatie die wij dan ook de "Koude Douche Prijs Rechtswinkel, Bernheze, maart 2025" hebben uitgereikt.
    Reisleidster van Bolderman zeer onbeschoft en agressief naar een klant. Nadat deze haar klachten - over een 'hotel' in de buurt van Rome - tegenover deze reisleidster had geuit schreeuwde deze reisleidster tegen haar: "
    “jij met je K*NKER-OPMERKINGEN / K*NKER-SMOESJES!!”
    Lees onze site over de Koude Douche Prijs.
    Rechtswinkel Bernheze.
    mr. Mart Kievits
    vrijwilliger - rechtshulpverlener.

    Sterke punten
    Niet kunnen ontdekken.

    Zwakke punten
    Vrijwel alles, met name de reisleidster, zeer onbeschaafd en onbeschoft.

    Rsd reizen

    Review over RSD Reizen

    Over het algemeen heel tevreden �

    Sterke punten
    De prijs, en hele goede gidsen, nog nooit echt te klagen gehad, Natuurlijk hangt het voor een groot deel van je groep af, al altijd een toffe bende gehad

    Zwakke punten
    T,ja, die bezoeken aan leder, tapijt en juwelen, maar ja dat hoort erbij zeker

    Boevenpraktijken

    Review over SingleSnow

    Boevenpraktijken en waardeloze communicatie hoofdkantoor
    Ik vond de toeslag voor alleengebruik van een kamer erg hoog, maar besloot dit toch te boeken, omdat ik een slechte slaper bent. Eenmaal op reis bleek dat er veel verschillende prijzen werden gehanteerd en dat ik veruit het meest had betaald. Toen ik de organisatie hierop wees kreeg ik een slappe uitleg, die van geen kant bleek te kloppen en kreeg ik eigenlijk gewoon een horkerige reactie ipv medeleven of begrip. De discussie is uiteindelijk een tijdje doorgegaan en de organisatie wilde me een voucher aanbieden (verkapt toegeven dat ze fout zaten). Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om nog eens met deze organisatie op vakantie te gaan, dus ik accepteer geen voucher. Op mijn laatste (zeer beschaafde) mail heb ik geen eens meer reactie gehad. Waardeloze organisatie! Het is dat ik skiën het mooiste vind dat er is, anders was mijn vakantie er echt door vergald.

    Sterke punten
    Ze bieden wintersportvakanties aan voor alleengaanden.

    Zwakke punten
    Hanteren verschillende prijzen en zijn hier niet transparant over. Communicatie hoofdkantoor is waardeloos. Reisbegeleidster kon niet tegen kritiek en wilde vooral graag applaus. Het enige gelijkgestemde aan mijn gezelschap was dat je we allemaal wilden wintersporten. Nooit meer met deze organisatie!

    Heel slechte ervaring,mensen

    Review over Bas Travel

    Nooit in zee gaan met zulke oplichters

    Sterke punten
    Geen sterke kant alles nihil

    Zwakke punten
    Oplichter

    verkeerde informatie na 3 x te

    Review over D-Reizen.nl

    Na lang sparen eindelijk naar USA. 3 x telefonisch contact gezocht na twijfel over het in het bezit zijn van de juiste documenten.
    Eenmaal op Schiphol helaas we gaan niet op vakantie want ons documenten zijn niet in orde EN de overstap vlucht was niet geregeld. Julia aan de telefoon zegt nog rustig maar dat maakt toch niet uit want u bezit toch niet de juiste documenten.
    Ik heb voor ik dit bericht plaatste uiteraard eerst contact gezocht met Dreizen waarin ik het hele verhaal heb omschreven. Als antwoord staat in de voorwaarden. niks over de overstap en het telefonisch om advies vragen, deze email heb ik uiteraard 2 x opnieuw gestuurd om zeker te zijn van het antwoord wat ik kreeg van Mila. Helaas het antwoord is wederom zie onze voorwaarden. Dat ze vergeen een overstap te regelen op Londen naar de VS vergeten we gewoon. Ik helaas niet.
    Na jarenlang sparen eindelijk naar de VS toch niet weg geld.. volgens Julia moest ik zelf maar een oplossing zoeken..

    Sterke punten
    zijn die er ?

    Zwakke punten
    communicatie en oplossend vermogen

    Rondreis door Spanje

    Review over VakantieStunt.nl

    Fantastische rondreis door Spanje met VakantieStunt.nl!
    Onze rondreis met de auto door Spanje, geboekt via VakantieStunt.nl, was werkelijk fantastisch! Vanaf het eerste contact tot aan de terugkomst was alles perfect geregeld.
    De route was goed uitgestippeld met een mooie mix van bruisende steden zoals Barcelona en Sevilla, idyllische dorpjes en prachtige natuur. De hotels waren comfortabel en strategisch gelegen, zodat we optimaal konden genieten van de omgeving. De huurauto stond keurig op ons te wachten, en dankzij de duidelijke reisdocumenten en tips van VakantieStunt.nl verliep alles vlekkeloos.
    Wat deze reis extra bijzonder maakte, was de vrijheid om Spanje op ons eigen tempo te ontdekken, zonder stress of gedoe. VakantieStunt.nl heeft echt gezorgd voor een zorgeloze en onvergetelijke ervaring.
    Wij raden hen absoluut aan en boeken in de toekomst zeker weer bij VakantieStunt.nl! 🌟🌟🌟🌟🌟

    Sterke punten
    ✅ Deskundig reisadvies – Specialisten met uitgebreide kennis van bestemmingen.
    ✅ Inspirerende reisroutes – Aanbevelingen voor de mooiste plekken, bezienswaardigheden en verborgen parels.
    ✅ Lokale tips – Handige insider-tips voor restaurants, excursies en culturele ervaringen.
    ✅ Flexibele reisopties – Advies op maat voor self-drives, groepsreizen en luxe vakanties.
    ✅ Duidelijke reisdocumentatie – Compleet pakket met routebeschrijvingen en praktische informatie.
    ✅ Uitstekende klantenservice – Snel en vriendelijk contact via telefoon, e-mail
    ✅ Zorgeloze boeking – Duidelijke en transparante reserveringsprocedure.
    ✅ Maatwerk reizen – Mogelijkheid om reizen op basis van persoonlijke wensen samen te stellen.
    ✅ Betrouwbare partners – Samenwerking met gerenommeerde hotels, autoverhuurders en luchtvaartmaatschappijen.
    ✅ Prijs-kwaliteitverhouding – Competitieve prijzen zonder verborgen kosten.

    Fantastische ervaring

    Review over VakantieStunt.nl

    Onze fly-drive door Noord-Italië, geboekt via VakantieStunt.nl, was een fantastische ervaring van begin tot eind. De route was zorgvuldig samengesteld en leidde ons langs enkele van de mooiste bestemmingen, zoals het bruisende Milaan, het romantische Verona en het betoverende Comomeer. Dankzij de flexibele opzet konden we onze dagen precies zo indelen als we wilden en volop genieten van de prachtige natuur, rijke cultuur en het verrukkelijke Italiaanse eten.
    Tijdens onze reis verbleven we in sfeervolle en goed gelegen hotels, waar comfort en gastvrijheid voorop stonden. Van een charmant boutique hotel in het historische hart van Verona tot een luxe verblijf aan het serene Gardameer – alles was tot in de puntjes geregeld. Elke ochtend begonnen we met een heerlijk ontbijt, klaar voor weer een nieuwe ontdekkingsdag.
    De huurauto die we via VakantieStunt.nl kregen, overtrof onze verwachtingen. Ruim, modern en in uitstekende staat, met een krachtige motor die zorgde voor een soepele en comfortabele rit door het schilderachtige landschap van Noord-Italië. De mooie, kronkelende wegen en panoramische uitzichten waren een genot om te verkennen.
    Dankzij de geweldige organisatie van VakantieStunt.nl hoefden wij ons nergens zorgen over te maken. Alles verliep vlekkeloos, waardoor we ons volledig konden focussen op het ontdekken en genieten. Dit was een onvergetelijke reis, en zonder twijfel boeken we hier in de toekomst opnieuw!

    Sterke punten
    Een onvergetelijke reis door Noord-Italië met VakantieStunt.nl!
    Luxe en comfortabele hotels
    Een topklasse huurauto
    Perfect geregeld van A tot Z

    Denk na voor je boekt

    Review over SpaanseZon

    De Spaanse zon schijnt inderdaad niet altijd. Nemen we over van een andere review. Slechts 1 negatieve review te vinden over deze organisatie. Mooi dachten we, en inderdaad te mooi om waar te zijn. Deze mensen slagen er in om ons vertrouwen te laten verdwijnen. Net zoals ons voorschot, want daar gaat dit over! Zeven maand voor de datum van aankomst willen we graag annuleren met wat voor ons een geldige reden is. Onmogelijk het voorschot teruggestort te krijgen volgens Patricia en Michiel, zelfs als de villa anderhalve maand na aanvraag van terugstorting van ons voorschot al opnieuw werd verhuurd. Vriendelijk blijven ze wel maar je voelt dat hier oneerlijke praktijken gebeuren en alle excuses zijn goed genoeg om te gebruiken. Geen enkele vorm van begrip of enige commerciele tussenkomst .Heel erg spijt dat we bij dit koppel beland zijn, bij nader inzien zouden we er nog geen auto durven van huren. Denk goed na vooraleer hierbij te boeken. In 10 jaar vakantiehuizen huren hebben we dergelijke oneerlijke behandeling nog nooit mee gemaakt. We blijven genieten van Spanje maar deze organisatie raden we niemand aan!

    Topvakantie in Val Thorens

    Review over SingleSnow

    Ik ben een aantal keer met deze SingleSnow naar Les Menuires geweest. Heel leuk geweest dankzij begeleiders en de groep. Dit jaar naar Val Thorens (Les Balcons) geweest. Accomodatie was ok, als er iets mankeerde dan werd dat snel opgelost (zelfs met excuusbriefje en goedmakertje). Onze kok Leo verzorgde het onbijt en diner. Leo is een autoriteit in de keuken (e.o.). Hij wist iedere dag een heerlijk 3 gangen diner te bereiden. In onze groep waren ook mensen met dieetwensen en daar werd dan iets vervangend voor klaargemaakt. De begeleider was Joyce. Ze heeft iedere dag met ons geskied. Iemand was telefoon kwijt geraakt en zij heeft hem opgespoort (600 km pistes). Ze is bijzonder enthousiast zonder daarbij opdringerig te zijn. Joyce is zeer professioneel en proactief. In voorgaande reizen liet het kantoor wel eens steken vallen maar deze reis was alles helemaal prima. Voor mensen die alleen op wintersport willen maar toch het gezelschap van een groep willen hebben is een reis met SingleSnow een prima optie. Ook skiërs van 60 jaar en ouder zijn welkom wat niet bij iedere organisatie het geval is. Dankzij SingleSnow wederom een topvakantie.

    Sterke punten
    Reisbegeleiding en catering,

    Zwakke punten
    Kantoor laat nog wel is steken vallen. Levert wel is stress op. Deze editie niets van gemerkt alle liep op rolletjes

    super gergeld altijd

    Review over FP2000.nl

    gewoon heel simpel ik ga al 10 jaar mee artiesten reizen van hart voor muziek die elk jaar georganiseert word met frank peters en rene weijmans samen gevolg altijd gord geregeld . altijd samen met een organisatie . dat anvr sgr aan gesloten is .kom altijd goed super hotel in turkey met heel veel nl artiesten mee .altijd goed en alles er op en er aan vlucht . transfer lucht haven hotel v.v en.ultra all in clusief gewoon top altijd vind ik wel

    Sterke punten
    dat alles keurig netjes geregeld is

    Zwakke punten
    die zijn.er niet .enals die er zijn ga naar de organisatie en het word op gelost

    super gergeld altijd

    Review over FP2000.nl

    gewoon heel simpel ik ga al 10 jaar mee artiesten reizen van hart voor muziek die elk jaar georganiseert word met frank peters en rene weijmans samen gevolg altijd gord geregeld . altijd samen met een organisatie . dat anvr sgr aan gesloten is .kom altijd goed super hotel in turkey met heel veel nl artiesten mee .altijd goed en alles er op en er aan vlucht . transfer lucht haven hotel v.v en.ultra all in clusief gewoon top altijd vind ik wel

    Sterke punten
    dat alles keurig netjes geregeld is

    Zwakke punten
    die zijn.er niet .enals die er zijn ga naar de organisatie en het word op gelost

    Kerstreis Valkenburg

    Review over BTR Reizen

    Wij zijn met een busreis met een kerstreis van BTR REIZEN meegeweest naar Valkenburg, echt geweldige reis gehad alles was prima verzorgd.

    Sterke punten
    Alles was goed en fijn afhandeling door het reisbureau.

    Zwakke punten
    Geen

    Oud en nieuwejaarreis

    Review over BTR Reizen

    Wij zijn met 10 mensen allemaal vrienden naar een hotel van BTR REIZEN geweest wij hebben een zeer goede reis gehad zeer goed eten en schitterde jaarwisseling beleefd.
    Complimenten BTR tot de volgende reis.

    Sterke punten
    Snelle en correcte afhandeling

    Zwakke punten
    Geen

    Horrible Experience

    Review over D-Reizen.nl

    Really horrible experience with D-Reizen. My partner and I booked a trip to Turkey over D-Reizen, however when we arrived to the hotel they told us our reservation could not be found. Mind you, we had already paid for the trip in full MONTHS before. We called the “emergency number” that we were given by D-Reizen only to find out that it was out of order, and since it was the weekend, we couldn't get ahold of anyone at D-Reizen. We had to pay an additional fee to cover the nights at the hotel (in addition to the outrageous ATM fee we had to pay because the hotel wouldn't take card which was not refunded) until we could finally get ahold of someone on Monday morning . By then, we were already extremely stressed and worried that our money was gone. Turns out that D-Reizen had partnered up with a company that was supposed to pay for our trip, but that company had gone bankrupt and had forgotten to pay our hotel. We requested to be compensated (obviously), and were offered a “100€ voucher for the next time we book a vacation”. Hah. Never again. Their argument was that they had to pay a higher fee to the hotel since it was last minute, which does not sound like that would be my problem. They messed up our vacation and are now making it our problem. Save yourself the trouble and just book the vacation yourself.

    Mayschoss Kerst 2024

    Review over BTR Reizen

    Kerst in Mayschoss Wat een beleving. Hotelkamers waren niet klaar bij aankomst. Moesten 2 uur wachten op de sleutel, en dat na een busreis van 8 uur. Eindelijk de kamer op, geen warm water. Dat was zondag, maandag en dinsdag koud douchen. Woensdagmiddag eindelijk warm water. Maar dat van vertrek op vrijdag was er weer geen warm water. Wc liep niet door. Wandelen langs de Ahr was onmogelijk. Helaas nog steeds een soort oorlogsgebied 3 jaar na de overstromingsramp. Bouwvakkers waren bijna dag en nacht bezig in het hotel. Ook het aangeboden programma klopte van geen meter. Werden afgezet in plaatsen waar geen ene soort van vertier of vermaak was. Heel veel gesloten met Kerst, maar daar moet het reisbureau toch naar informeren. Nog nooit zo'n ongezellige kerst gehad. Wel volledige reissom moeten betalen, schandalig!!!! Snap niet wie er bij BTR onderzoek doet naar reisbestemmingen. In 1 woord verschrikkelijk. Het enige positieve was het personeel, niet de eigenaar maar echt het personeel. Zij deden ontzettend hun best.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Alles

    Geen toegevoegde waarde

    Review over ABC Travel

    Via ABC Travel hebben we een groepsreis naar Suriname geboekt. Nadat de boeking was afgerond kregen we de nota en werd medegedeeld dat er voor Suriname zelf een voucher voor de entree-fee aangeschaft moest worden voor �50,�. Jammer dat dit niet bij de informatie stond. Voor vertrek hebben we zelf contact opgenomen met KLM om de stoelen te reserveren, hetgeen bij een groep toch wel zeer gewenst is. Het programma in Suriname is daar uitgevoerd door Waterproof Tours. De omschrijving van het programma, zo overgenomen van Waterproof Travel, was zeker niet zodanig dat we wisten wat ons te wachten stond (o.a. vijf dagen achtereen �uit de rugzak leven�) Bijzonder was dat we de taxikosten voor een door ons gewenste programmawijziging op de privérekening van een medewerker over moesten maken en daarbij werd vermeld dat we geen omschrijving bij de overboeking moesten vermelden.
    ABC Travel is waarschijnlijk erg gericht op de ABC eilanden (Antillen), maar voegt niets toe aan een reis naar Suriname die feitelijk door Waterproof Travel wordt uitgevoerd. En boeken bij KLM gaat evengoed als je dat rechtstreeks doet. Blijft dat Suriname een mooi land is met een prettige bevolking. Een mooie reisbestemming!

    Zwakke punten
    Geen toegevoegde waarde bij deze reis naar Suriname

    Slechte klachtenafhandeling!

    Review over Ado Travel

    Meest waardeloze klachtenafhandeling ooit! We hadden een vakantie geboekt in een 5-persoons familiekamer in Turkije. Bij aankomst bleek er een probleem met de geboekte kamer. Er was een 5-persoons familiekamer met twee aparte slaapvertrekken geboekt (een voor ons heel belangrijk onderdeel bij de selectie van een hotel), bij aankomst bleek het hotel helemaal niet over dergelijke kamers te beschikken. Op dat moment kon het hotel geen andere oplossing bieden dan ons twee standaardkamers voor 3 personen aanbieden (kamer 5011 en 5012, niet zijnde kamers dicht bij elkaar). Onder protest heb ik dit moeten accepteren omdat wijzelf en onze kinderen toe waren aan nachtrust. Mijn partner is met één van de kinderen op de ene kamer gaan slapen en ikzelf met 2 van de kinderen op de andere kamer). Op 29 juli in de ochtend om 8.30 uur heb ik mij direct gemeld bij de receptie van het hotel. De medewerker vertelde mij dat hij geen ander aanbod kon doen dan wat de nachtreceptie al aangeboden had aangezien het kamer dus niet over 5-persoons familiekamers beschikt, in tegenstelling tot wat er aan ons verkocht is door Adotravel. De reisleidster (Eveline van Bart) van Adotravel was op dat moment toevallig ook in het hotel en is met mij in gesprek gegaan. Zij is ook met het hotel in gesprek gegaan. Er was namelijk een 4-persoons familiekamer vrij met twee aparte slaapkamers. Ik heb aangegeven akkoord te gaan met een kamer als deze met het toevoegen van een extra bed of matras voor 1 van de kinderen. Ik heb de kamer gezien en die ruimte was aanwezig en deze oplossing was blijkbaar eerder in juli ook een keer aan een reisgezelschap geboden. Het hotel wilde hier echter niet meer aan meewerken aangezien er geen kamers en bedden meer vrij zouden zijn. Ik heb aangegeven dat dat mij bevreemde aangezien wij nu zelfs twee kamers bezet hielden. Maar het hotel werkte hier niet aan mee. Het enige alternatief was 2 kamers iets dichter bij elkaar dan de huidige situatie.

    Ik heb uiteindelijk gevraagd om de helft van de reissom over de eerste 3 (van 12) nachten te vergoeden, wat neer komt op nog geen 500 euro.

    Van meneer afdeling Legal van Adotravel heb ik een fantastische inhoudelijke terugkoppeling gekregen na slechts 17 weken:

    Een reactie vanuit Turkey heeft enige tijd op zich laten wachten.

    U heeft geboekt een familiekamer voor 5 personen welke u klaarblijkelijk als te klein heeft beschouwd. Hierna heeft het hotel direct aangeboden om u te voorzien van twee dubbele kamers die dichtbij elkaar lagen welk aanbod u heeft geweigerd.

    Vervolgens heeft u gevraagd om een hotelwijziging. Ook aan dit verzoek is gehoor geven, althans u kon verhuizen naar Arnor Deluxe zonder bijkomende kosten. Ondanks uw eigen verzoek heeft u dit ook geweigerd waarna u genoegen nam met twee dubbele kamers.

    De wet is niet bedoeld om automatisch reizigers maar te compenseren wanneer een onderdeel van de reis in hun beleving niet helemaal verloopt zoals gewenst. Er moet sprake zijn van een evidente tekortkoming in de nakoming van de reisovereenkomst welke niet kan worden hersteld.

    Gelet op dat u de kamer te klein vond; vervolgens meerdere voorstellen zijn gedaan om u - onverplicht - tegemoet te komen en de uiteindelijke oplossing was gelegen in twee kamers zonder dat u daarvoor heeft moeten bijbetalen maakt dat er geen rechtsgrond bestaat voor enige nadere compensatie.

    Op mijn reactie dat de door meneer Legal genoemde feiten onjuist zijn en het verzoek om de daadwerkelijke feiten opnieuw te beoordelen kreeg ik een reactie dat hij mij van antwoord gediend had. Daarmee werd het afgedaan. Chapeau Adotravel!!!

    Sterke punten
    Geld innen!

    Zwakke punten
    Verantwoordelijkheid nemen!

    Slechte service bij problemen

    Review over D-Reizen.nl

    Wanneer je online boekt, kun je bij problemen alleen communiceren per mail. Er is een telefonische klantenservice, maar zij mogen niks.

    De service van de online klantenservice is niet bestaand. 3 weken na boeking van onze reis naar Egypte, bleek ons hotel te gaan verbouwen en het hele buitenzwembad en de tuin dicht te zijn. Verder zou er tussen 9:00-17:00 sprake zijn geluidsoverlast.

    Uiteraard wilden wij graag omboeken. Dit kon tegen een omboektarief van €34,50. Echter de prijs van het andere hotel wat we hadden uitgekozen, was €200,- duurder, dan waarvoor dit hotel op de website van D-reizen werd aangeboden. €234,50 aan extra kosten, waar niet over te praten valt. Annuleren is ook geen optie, dat kost €550,-.

    Echt schandalig! En frustrerend! Wij boeken nooit meer bij D-reizen.

    Reactie op respons van D-reizen: Volgens de richtlijnen van ACM hoor je bij een grote wijzigingen de reis kosteloos te kunnen annuleren. Aangezien wij het hotel hadden uitgezocht vanwege de prachtige tuin met zwembad, is daar de gehele vakantie geen gebruik van kunnen maken zeker een grote wijziging. Het gaat tenslotte niet om een tennisbaan die een paar dagen dicht is oid.

    Wij hadden best willen omboeken, maar €200,- meer moeten betalen, dan de reis nu op jullie website kost, is geen nette oplossing.

    Sterke punten
    Nvt

    CHEAP TICKETS-NOOIT MEER !

    Review over CheapTickets

    NOOIT MEER EEN BOEKING bij CHEAP TICKETS ! - September 2024 zijn er 3 retour tickets gekocht naar Bangkok met vertrekdatum 03-02-025 retour 24-02-2025. Een van de reizigers wil zijn vertrekdatum naar 13-01-2025 verplaatsen. SIMPELE vraag toch ! En dan begint er een eindeloze mail/chat/telefoon verkeer waarin cheap tickets zegt dat ze dit niet kunnen wijzigen, sturen je naar de KLM - aller behulpzaamst - en hebben een administratieve handeling verricht om de ""groep"" te splitsen zodat CHEAP TICKETS deze wijziging op 1 van de passagiers kan aanpassen. Alleen CHEAP TICKETS kan dit hierna verder aanpassen ( uiteraard tegen bijbetaling) Vervolgens uiteindelijk na eindeloos chat/mail verkeer een mail ontvangen met de correcte wijziging en een bijbetaling van €375,00 , waarna de account bevestiging volgde met een PAYLINK voor €1131,00 met nog steeds de ongewijzigde datum. Het hele circus aan correspondentie weer opnieuw opgestart -inmiddels 3 weken verder, en een bastion waar niet doorheen te komen is, terwijl alle mail bevestigingen er zijn, maar niemand kijkt, niemand pakt het naar behoren op. Ze forceren je gewoon om een complete nieuwe retour ticket te kopen, en de reeds betaalde ticket kun je als verloren beschouwen. Je krijgt te maken met Travix, met AI chatbots, alles in het engels, NIET DOORHEEN TE KOMEN. Niemand die schijnbaar in staat is om alle voorliggende communicatie te lezen en te handelen. Juridisch zijn ze verplicht om deze wijziging door te voeren. BOEK rechtstreeks bij een vliegmaatschappij en laat deze zogenaamde ""aanbieders"" links liggen.

    Sterke punten
    website -boeken - is eenvoudig

    Zwakke punten
    schandalige ontoegankelijke klantenservice via chatbox / email / niemand leest -niemand pakt het dossier op, als robots wordt er gereageerd.

    Teleurstellend

    Review over VillaVibes

    van 11 tot 14 oktober 2024 ben ik samen met twee vriendinnen, mee geweest naar de Ardennen, waar we verbleven in het Manoir. Helaas hebben we een aantal zaken ervaren die onze verwachtingen niet hebben waargemaakt.

    Tot onze teleurstelling werden we in een van de kleinste kamers geplaatst met zijn 3en. Er was nauwelijks ruimte voor onze koffers, waardoor we constant over elkaar heen moesten leven. Dit gaf ons geen rustig en comfortabel verblijf. De kamer was simpelweg te krap voor drie personen met bagage.

    Daarnaast had de dichtstbijzijnde douche geen warm water, waardoor we genoodzaakt waren om door de gang te lopen naar een andere douche. Deze werd echter door zoveel mensen gebruikt dat we vaak moesten wachten. Bovendien wisselde de temperatuur van het water voortdurend, wat het douchen zeer onaangenaam maakte.

    Daarnaast viel het me op dat de waterleidingen in de villa van lood zijn. Villa Vibes bood kraanwater aan dat uit deze leidingen kwam, wat mij een ernstige gezondheidskwestie lijkt. Toen ik dit aangaf bij de reisleiders, werd hier nonchalant op gereageerd. Er werd bijvoorbeeld geen alternatief, zoals flessenwater, aangeboden.

    Ik heb later dit ook via de mail aangegegeven aan Villa Vibes, waarbij hun reactie het volgende was "Waterleidingen van lood hebben gelukkig geen invloed op de gezondheid. Alleen bij grote hoeveelheden en langdurig gebruik kan dit een invloed hebben op kinderen tot 7 jaar en zwangere vrouwen." Dus ook hier zijn ze niet van plan om simpelweg een oplossing te vinden hiervoor.

    Ik wil ook benadrukken dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Naast mijn vriendinnen waren er meerdere deelnemers die ontevreden waren over de accommodatie.

    al met al: villa vibes is er om je geld aan te nemen, maar vooral geen oplossingen te zoeken zelfs al gaat het om je gezondheid

    Zwakke punten
    -problemen oplossen
    - oplossingsgericht