Review: Slechte dienstverlening van Etruria
Villa Caruso ligt op een heuvel ten noorden van Florence. Als gevolg van de hevige regenval in het voorjaar is er een deel van de aarde weggespoeld waardoor de grote loggia met uitzicht over de heuvels schade opgelopen heeft. De eigenaresse heeft alles in het werk gesteld om de loggia te repareren voordat de gasten zouden aankomen.
Mede vanwege een aantal wettelijke regels, de villa staat onder toezicht van het ministerie van cultuur, is dit uiteindelijk niet gelukt.
De WiFi installatie is getroffen door een blikseminslag.
Twee heel vervelende gebeurtenissen die ook nog eens samen komen. Overmacht die de eigenaresse noch Etruria Travels hadden kunnen voorkomen. Op het moment dat wij van Mevrouw Swierstra bericht ontvingen hebben we meteen contact met de eigenaresse opgenomen. De eigenaresse was toen al bezig met het herstel en later het vervangen van de WiFI installatie.
De problemen met de loggia konden echter niet gedurende het verblijf van mevrouw Swierstra verholpen worden. Wij hebben de eigenaresse erop aangesproken dat het gemis van de loggia voor de gasten heel vervelend was en geadviseerd om met de gasten in gesprek te gaan over een mogelijke compensatie.
De eigenaresse en mevrouw Swierstra zijn ter plaatse overeengekomen dat er een korting op de huurprijs gegeven zou worden van 100,- per week. Bij thuiskomst heeft mevrouw Swierstra contact met ons opgenomen om te zeggen dat zij niet tevreden was met de toegezegde (en geaccepteerde) compensatie. Etruria Travels heeft vervolgens opnieuw contact gehad met de eigenaresse en deze heeft 50,- per week extra aan mevrouw Swierstra terugbetaald. In een gesprek tussen mevrouw Swierstra en de eigenaresse is de eerste hiermee (opnieuw) akkoord gegaan.
We hebben mevrouw Swierstra geen gouden maar wel een goede compensatie, 600,-, gegeven waar zij mee akkoord gegaan is.