RSD Reise Service Deutschland GmbH, bekend als RSD Reizen, is een van de grootste aanbieders van studiereizen in Europa. Met hun uitgebreide aanbod reizen naar diverse bestemmingen, van Europa tot Azië, heeft RSD Reizen zich gepositioneerd als een betrouwbare en ervaren partner voor iedereen die de wereld wil ontdekken. Laten we dieper ingaan op wat RSD Reizen te bieden heeft en waarom ze een uitstekende keuze zijn voor je volgende avontuur.
RSD Reizen biedt een breed scala aan reisbestemmingen, variërend van de historische rijkdommen van Europa tot de exotische mystiek van Azië. Of je nu geïnteresseerd bent in de cultuur van Istanbul en de schoonheid van de Egeïsche Zee, of de ongerepte natuur van de Azoren en de rijke tradities van India wilt ontdekken, RSD Reizen heeft een reis die bij je past. Met zorgvuldig samengestelde routes die de culturele en natuurlijke hoogtepunten van elke regio belichten, biedt RSD Reizen een onvergetelijke ervaring voor elke reiziger.
Het unieke van RSD Reizen is hun focus op studiereizen. Dit betekent dat hun reizen niet alleen gericht zijn op ontspanning, maar ook op het vergroten van je kennis en begrip van de wereld. Met ervaren en gediplomeerde reisleiders die in 11 Europese landen actief zijn, krijg je inzichten en ervaringen die verder gaan dan de gebruikelijke toeristische uitstapjes. De reisleiders van RSD Reizen zijn goed geïnformeerd en brengen de cultuur en geschiedenis van de bestemmingen tot leven, waardoor elke reis zowel educatief als verrijkend is.
Er zijn verschillende redenen waarom reizigers keer op keer voor RSD Reizen kiezen:
Een van de beste manieren om de kwaliteit van een reisorganisatie te beoordelen, is door te luisteren naar de ervaringen van eerdere klanten. De feedback die RSD Reizen ontvangt, is overweldigend positief. Klanten prijzen de deskundigheid van de reisleiders, de goed georganiseerde reisroutes en de balans tussen cultuur en ontspanning.
"Een prachtige ontdekkingsreis met elke dag hoogtepunten en een prima kennismaking met een heel andere cultuur," zegt Jozeph Nicolaas B., een tevreden reiziger naar India.
"Een fantastische betaalbare reis. De natuur zo mooi en de bezienswaardigheden uniek en prachtig!" aldus Hendrika Jannetje Van D., die naar Kroatië reisde.
RSD Reizen is meer dan alleen een reisorganisatie; het is een poort naar het ontdekken van de wereld op een betekenisvolle manier. Met hun focus op educatieve en culturele elementen, in combinatie met een sterke inzet voor klanttevredenheid en duurzaamheid, zijn ze een uitstekende keuze voor zowel de nieuwsgierige als de avontuurlijke reiziger. Of je nu voor de eerste keer de wereld wilt verkennen of een doorgewinterde reiziger bent die op zoek is naar je volgende avontuur, RSD Reizen biedt de perfect samengestelde ervaring.
Neem de tijd om hun uitgebreide aanbod aan reizen te bekijken en ontdek waarom zoveel reizigers terugkeren naar RSD Reizen voor hun volgende ontdekkingstocht. Met hun ervaring en focus op kwaliteit, zul je zeker
Ervaringen reis Cappadocië '24
Laat je niet misleiden door de inderdaad goedkope aanbiedingen van RSD.
Het probleem ligt in het bedrieglijk aankondigen van de reis, en de aangeboden “koopjes” die doorgaan met een onaanvaardbare winst.
Enkele voorbeelden van onze reis eerder dit jaar naar Cappadocië.
1/ de prijs van de eerste week is exclusief de uitstappen; als je dan niet gewoon in het hotel of in de bus wenst te wachten moet je al een eerste toeslag betalen. Uiteindelijk heeft onze reis 940€ gekost tov de reclame van 279€ (niet vergeten de de facto verplichte fooi aan chauffeur en begeleider !). Dat is nog altijd goedkoop maar het verpest de vakantie en het plezier, en is niet eerlijk. Ook de aanbieding via 'trouwe lezer' van Knack of Libelle is zever: iedereen kan de fameuze enveloppe bekomen.
2/ de verplichte bezoeken aan de 3 winkels impliceren dat je koopt, anders geeft de begeleider een negatief commentaar in de zin van :" jullie groep heeft nog niet veel ' gegund ' aan die arme lokale bewoners ”. Tijdens de reis bleek ineens dat de uitbaatster van de lederwinkel de zuster was van… onze begeleider. Achteraf was duidelijk dat zowel de reis, de gidsen en de verkoopwinkels gemanaged worden door RSD, en dus verre van rechtstreeks ten goede komen aan de lokale bevolking !! De betrokken winkels zijn dezelfde als in de andere bezochte landen ( Cyprus, Montenegro,…), dus kan men zich de vraag stellen wat de authenticiteit en afkomst van de verkochte waren wel is.
3/ als men dan iets koopt is dat altijd aan een overdreven prijs. Bij voorbeeld een evenwaardige lederen vest kostte in België minder dan de helft van de ‘speciale aanbieding’; de prijs van een robijn het vijfvoudige (!!) van wat die bvb in India kost, een tapijtje heeft een echtpaar het drierdubbele betaald van de echte waarde. De ballonvaart werd ons aangeboden voor 210€, terwijl je die vanuit België kan reserveren aan 170€. Dat is pas het bedrog .
4/ bij de terugkeer werden alle kopers in de luchthaven apart genomen: daar bleek dat onze namen zonder ons weten door RSD aan de douane waren doorgegeven, en moesten wij tonen wat gekocht werd. Fedex zal ons dan wel weten te vinden…..
Tenslotte blijven er van de ‘cultuurhistorische reis’ slechts enkele haastige bezoeken over, die dan nog met een minimale begeleiding worden afgehaspeld.
Het resultaat van dit alles is dat het goedkope verre van opweegt tegenover het gevoel bedrogen te zijn door de veel te dure aankopen bij de “goede contacten” (sic) en de wrange nasmaak die er het gevolg van is. Een dergelijk gedrag verwacht men niet van een West-Europese reisorganisatie. Niet voor niets is RSD gedagvaard door de Europese consumentenorganisatie voor bedrieglijke verkoop, en zijn er nog maar weinige (meer argwanende) Nederlanders die in de val trappen.
Sterke punten
zogezegd goedkoop
Zwakke punten
bedrog
Noord Cyprus
Ik probeer zo objectief mogelijk weer te geven:
Initiële kost pp 300 € + seizoenstoeslag 60 € + comfortpakket (half pension 1ste week) 139 € + excursie (op dag 6) 85 € + halfpension 2de week (aanbod is enkel overnachting) 159 + all in 2de week 129 + een excursie 2de week 75 € maakt totaal op 1894 voor 2 pers.
Om te weten welke van die kosten je kunt laten vallen is het belangrijk te weten dat alle 3 de hotels tijdens die reis gelegen zijn “in the middle of nowhere” en dat de gratis excursies slecht over de eerste 5 dagen gaan. (Goed lezen anders kijk je er overheen).
Je zult misschien ook niet gemerkt hebben dat de tweede week enkel logie betreft, dus zelfs niet het ontbijt)
Globaal is er in Noord Cyprus niet zo veel te zien en hou er rekening mee dat gedurende de eerste week er 2 dagen zijn waar de timing volledig in functie staat van de stops op de verkoopspunten (tapijten, leder kledij, juwelen).
Gewoonlijk wordt je dan nog vrij vroeg in de namiddag in je hotel gedropt waar je merkt dat je geïsoleerd ben van alles.
De toegangskost van de bezienswaardigheden waar grotesk “Inbegrepen” bij staat is nergens meer dan 1,5 €
De week verblijf tijdens de 2de week duurt lang als je er geïsoleerd bent van alles.
Wij hadden dan nog het geluk dat we 2 weken prachtig weer hadden.
Is die reis duur? Eigenlijk niet, maar als je kijkt wat je krijgt voor je geld duidelijk toch wel.
Ik heb 5 jaar veel reclame in mijn brievenbus ontvangen voor ik heb toegehapt. In de toekomst gaat die reclame rechtstreeks de papiermand in
Sterke punten
Het verdoezelen van hoe het er in werkelijkheid zal uit zien.
Zwakke punten
Het feit dat ze niet inzien dat hun concept niet meer van deze tijd is.
RSD NEE!
RSD NEE! DOE HET NIET! Het was voor mij de eerste keer met deze organisatie (Kroatië+Montenegro), maar ook meteen de laatste. Heel slecht. Lijkt goedkoop, maar is uiteindelijk duurder dan anderen doordat allerlei extra pakketten, wil je het toch nog een beetje leuk hebben, moeten worden bijbetaald. In Nederland had ik al 149 euro extra betaald voor all inclusive, daar kwam ter plekke nog eens 99 euro bij voor all in drankjes. En dan hadden ze niets eens alcoholvrije dranken. Merkwaardig voor een 4-sterrenhotel.
Organisatie van de reis zelf -zoals vertrek- en aankomsttijden- bijzonder slecht. Programma in elkaar gepropt.Wel heel veel tijd ingeruimd voor koppelverkoop in sieraden-,leer- en tapijtenateliers. Uitermate slechte en onbeschofte Turkse gids (Hakan) die liegt, beledigt ('ik ken die Nederlandse mentaliteit wel') en intimideert ('het is streng verboden om eten en drinken mee het hotel in te nemen. Tassen worden streng gecontroleerd en bij overtreding krijgt u 50 euro boete'). Hij instrueerde ook nog eens hoeveel fooi wij hem moesten geven. Het is duidelijk dat de RSD-gidsen (want van mensen uit de andere zes (6!) bussen hoorden we dezelfde verhalen) daar -al dan niet met medeweten van RSD- een eigen handeltje hebben opgezet zodat ze er een meer dan leuk inkomen aan overhouden.
De tweede 'verwen'- week was in Azul Beach Resort in Montenegro. Veel te veel gasten waardoor er te weinig (matig) eten was. Om daar een hele week te moeten verblijven was een ware kwelling want zowel in het hotel als in het plaatsje Ulcinj is niets te doen: geen of nauwelijks vermaak, alle zwembaden dicht. RSD liegt in de folder: 'Geniet van de fantastische wellnessfaciliteiten', want die zijn er helemaal niet: geen sauna, geen stoombad, geen whirlpool. Na terugkomt RSD geconfronteerd met deze klachten. Zij eisten foto's van mij om bovenstaande feiten te bewijzen! Alweer respectloos en onbeschoft! Na mijn eis om schadevergoeding wilden ze mij uiteindelijk tegemoet komen met een reischeque van .....25 euro! Uiteraard bij RSD zelf te besteden. Die kunnen ze wat mij betreft in een plek steken waar de zon nooit schijnt. Wat vreselijk, als je je als reisorganisatie zo laat kennen. Nogmaals: RSD NEE!
Sterke punten
Vóór vertrek word je nog netjes te woord gestaan.
Zwakke punten
Te veel om op te noemen. De laatste positieve reviews op hun eigen website dateren niet voor niets uit 2019! Deze organisatie is zichzelf uit de markt aan het prijzen en zal hopelijk niet lang meer bestaan.
nooit meer RSC
We waren eerder met RSD in Cyprus en hebben daar een geweldige reis gehad. Een gids die nergens op aandrong, geen verkoop praatjes en hij wist veel over Cyprus te vertellen. De hotels waren over het algemeen oud maar goed en het eten was gevarieerd. De laatste week in hotel Noa's Ark was fantastisch.
Helaas zijn we nu in Kroatie geweest met de meest belabberde gids die we ooit zijn tegengekomen. Het leek wel of de gasten er waren om hem te plezieren in plaats van andersom. Wat een geschooi ook elke dag over de fooien voor hem en de chauffeur. Ruzie krijgen met hem was niet moeilijk. Als je vroeg om even te wachten met naar de bezienswaardigheid te lopen tot iedereen was uitgestapt kreeg je een grote mond. We werden behandeld als lastige kleuters. Echt onbeschoft. De hotels, op een enkele uitzondering na, waren oud en verlopen, onvriendelijk personeel, slecht eten, totaal niet toerist vriendelijk.
Ik heb nog nooit een review geschreven maar deze reis was zo slecht dat ik het niet kon laten. Nooit meer dit riskeren dus nooit meer RSD.
Sterke punten
geen
Zwakke punten
alles
Rondreis Kroatië
Het begon al op het vliegveld. Vlogen met Freebird. Waardeloze vliegmaatschappij. Niks te koop aan boord, heen- en terugreis niet! Aangekomen in Kroatie naar een schitterend mooi hotel. We waren blij verrast. Kennis gemaakt met de gids die de gehele week met ons zou meegaan. Hij vertelde ons al direct dat de excursies verplicht moesten worden bijgeboekt. Andere optie was er niet. Wisselgeld had hij ook niet daar zouden we de volgende dag een flesje water voor krijgen. Volgende dag de gids ruzie met de chauffeur omdat hij zijn water weggaf. Chauffeur weg en zijn baas kwam er voor in de plaats. De gids heeft ons wel iets verteld over het land maar had het voornamelijk over het geloof, het zijns wel te verstaan. Hotels werden steeds een stukje slechter maar alla het was steeds maar voor 1 nachtje dus wel vol te houden. We gingen natuurlijk ook naar de verkoop van tapijten. Alle mensen die verkopers waren agressief. Je werd er bang van. We kwamen met moeite weg en kregen later in de bus op ons kop van de gids dat we de verkopers niet bedankt hadden. Nou ja zeg waarom moet ik bedanken voor iets wat me opgedrongen wordt. De laatste week gingen we naar een hotel waar we de gehele week zouden blijven. In 1 woord verschrikkelijk. Er was niet voldoende eten en de kamer stikte van de vlooien. Hebben wij nog nooit meegemaakt. Wat een vies hotel. Voor ons geen RSD reizen meer. Wat een tegenvaller.
Sterke punten
Niet kunnen ontdekken
Zwakke punten
Kan me niet voorstellen dat er niemand geklaagd heeft over het laatste hotel. RSD reizen doet er niets mee.