De Treinreiswinkel
Laatste update: 4 augustus 2024
Welkom bij de Treinreiswinkel, dé specialist voor treintickets, treinrondreizen en treinvakanties. Tickets naar/vanaf vrijwel alle stations (in Europa meer dan 85.000), rondreistickets, alle autotreinen, alle kortingen en aanbiedingen. De Treinreiswinkel zoekt altijd de meest voordelige en comfortabele reismogelijkheid.
Rugzak.com
De Treinreiswinkel Reviews
Bezoek De Treinreiswinkel
Nooit meer boeken
Slechte ervaring in alle vormen. Bereikbaarheid, geldigheid en prijs.
Zwakke punten
Alleen maar zwakke punten rekenen dubbele prijs, tickets zijn niet inwisselbaar en er is niemand te bereiken dus we hebben kaartjes op station moeten kopen en deze waren de helft van de prijs. Hoop dat we ons geld terug krijgen anders toch maar andere stappen ondernemen.
Nooit meer boeken
Slechte ervaring in alle vormen. Bereikbaarheid, geldigheid en prijs.
Zwakke punten
Alleen maar zwakke punten rekenen dubbele prijs, tickets zijn niet inwisselbaar en er is niemand te bereiken dus we hebben kaartjes op station moeten kopen en deze waren de helft van de prijs. Hoop dat we ons geld terug krijgen anders toch maar andere stappen ondernemen.
Boek nooit via treinreiswinkel
nooit via treinreiswinkel
Een paar weken geleden zijn wij met de trein naar Berlijn en terug gereisd. Wij hadden via treinreiswinkel een complete reis geboekt. Helaas hebben wij nogal wat tegenslag gehad.
1. Heenreis reed de trein met gereserveerde 1e klas plekken niet
2. We hebben een trein van 2 uur laten genomen en tot Bad Bentheim gestaan in een overvolle trein
3. Vertraging was op eindbestemming ruim 4 uur
4. Terugreis reed de ICE144 met geboekte 1e klas plekken pas vanaf Bad Bentheim
5. We hebben tot Bad Bentheim in een overvolle restauratiewagen afwisselend gestaan en gezeten
Kortom;
- 1e klas plekken heen niet gelukt
- vertraging ruim 4 uur
- 1e klas plekken terug niet gelukt
Daarnaast bleek het hotel een diervriendelijk hotel te zijn. Dit stond niet in de beschrijving bij het boeken. Wanneer dat er wel had gestaan, hadden we dit hotel niet geboekt. Aangezien ik een allergie voor honden heb.
Wat is het antwoord van treinreiswinkel op onze tetechte klachten: los het zelf op met de Deutsche Bahn en los het zelf op met het Hotel!!
Zelf oplossen terwijl we bij hun een totaalpakket hebben geboekt.
Sterke punten
Zijn er niet
Zwakke punten
Klantenservice
Thalys annul; geen geld terug
Thalys retour geboekt voor 11-12 april. Deze werd door Thalys geannuleerd. Eerst werd ons voorgespiegeld dat we konden omboeken, dat bleek geen correcte info. Toen geannuleerd en nu wachten we al meer dan 7 weken op ons geld. Eerder tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van de TRW, maar je merkt pas hoe goed (slecht!) ze zijn als er iets mis gaat. En duidelijk geen meerwaarde bij dit type tickets.
Sterke punten
Overzichtelijke boekingsmogelijkheden.
Zwakke punten
Contact mogelijkheden sterk ingeperkt. Geen lid ANVR geschillen. Maken rol als reisbureau niet waar.
Slecht
Slechte afhandeling van pech.
Werken aan spoor in Duitsland allang bekend,drama voor ons,hotel volgeboekt! Opgelost door hoteleigenaar niet door treinreiswinkel, is natuurlijk niet hun fout.Goedkope tickets dus heel veel stops! Voor terugreis zelf tickets bijgeboekt zaten rechtstreeks op ICE naar Amsterdam. Nee erg slecht. Totaal ook niet klantvriendelijk in mail contact. Wij boeken hier nooit meer!!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Voor ons alleen maar!
Ergeniswekkend bedrijf
Ergeniswekkend. In situatie van annulering treinreizen ivm aangekondigde stakingen was het niet mogelijk om contact te krijgen met dit bedrijf waar we geboekt hadden. Zij verwijzen op hun site naar website van vervoerder, maar daar kun je geen wijzingen doen als er door tussenpartij is geboekt. Treinreiswinkel kun je niet bellen volgens de voicemail en in het weekend is dit reisbureau niet open. Je kunt wel cancellen via hun eigen site- met belabberde terugbetaling, niet in lijn met teruggave via vervoerders. In vele opzichten onbetrouwbare tussenpersoon bij boeken van een reis
Zwakke punten
Geen contactmogelijkheden via telefoon
Respons via mail of social media niet of na lange tijd
Bij boeking via deze partij geen mogelijkheden om wijzigingen direct in systeem van vervoerder te doen.
Onredelijke afhandeling annuleringskosten
Bij boeken van tickets nemen zij geen verantwoordelijkheid als contracterende partij, die ze volgens vervoerder wel zijn. Dat gaat ten kosten van klant