De Treinreiswinkel
Laatste update: 4 augustus 2024
Welkom bij de Treinreiswinkel, dé specialist voor treintickets, treinrondreizen en treinvakanties. Tickets naar/vanaf vrijwel alle stations (in Europa meer dan 85.000), rondreistickets, alle autotreinen, alle kortingen en aanbiedingen. De Treinreiswinkel zoekt altijd de meest voordelige en comfortabele reismogelijkheid.
Rugzak.com
De Treinreiswinkel Reviews
Bezoek De Treinreiswinkel
Nooit meer boeken
Slechte ervaring in alle vormen. Bereikbaarheid, geldigheid en prijs.
Zwakke punten
Alleen maar zwakke punten rekenen dubbele prijs, tickets zijn niet inwisselbaar en er is niemand te bereiken dus we hebben kaartjes op station moeten kopen en deze waren de helft van de prijs. Hoop dat we ons geld terug krijgen anders toch maar andere stappen ondernemen.
Nooit meer boeken
Slechte ervaring in alle vormen. Bereikbaarheid, geldigheid en prijs.
Zwakke punten
Alleen maar zwakke punten rekenen dubbele prijs, tickets zijn niet inwisselbaar en er is niemand te bereiken dus we hebben kaartjes op station moeten kopen en deze waren de helft van de prijs. Hoop dat we ons geld terug krijgen anders toch maar andere stappen ondernemen.
Boek nooit via treinreiswinkel
nooit via treinreiswinkel
Een paar weken geleden zijn wij met de trein naar Berlijn en terug gereisd. Wij hadden via treinreiswinkel een complete reis geboekt. Helaas hebben wij nogal wat tegenslag gehad.
1. Heenreis reed de trein met gereserveerde 1e klas plekken niet
2. We hebben een trein van 2 uur laten genomen en tot Bad Bentheim gestaan in een overvolle trein
3. Vertraging was op eindbestemming ruim 4 uur
4. Terugreis reed de ICE144 met geboekte 1e klas plekken pas vanaf Bad Bentheim
5. We hebben tot Bad Bentheim in een overvolle restauratiewagen afwisselend gestaan en gezeten
Kortom;
- 1e klas plekken heen niet gelukt
- vertraging ruim 4 uur
- 1e klas plekken terug niet gelukt
Daarnaast bleek het hotel een diervriendelijk hotel te zijn. Dit stond niet in de beschrijving bij het boeken. Wanneer dat er wel had gestaan, hadden we dit hotel niet geboekt. Aangezien ik een allergie voor honden heb.
Wat is het antwoord van treinreiswinkel op onze tetechte klachten: los het zelf op met de Deutsche Bahn en los het zelf op met het Hotel!!
Zelf oplossen terwijl we bij hun een totaalpakket hebben geboekt.
Sterke punten
Zijn er niet
Zwakke punten
Klantenservice
Thalys annul; geen geld terug
Thalys retour geboekt voor 11-12 april. Deze werd door Thalys geannuleerd. Eerst werd ons voorgespiegeld dat we konden omboeken, dat bleek geen correcte info. Toen geannuleerd en nu wachten we al meer dan 7 weken op ons geld. Eerder tot volle tevredenheid gebruik gemaakt van de TRW, maar je merkt pas hoe goed (slecht!) ze zijn als er iets mis gaat. En duidelijk geen meerwaarde bij dit type tickets.
Sterke punten
Overzichtelijke boekingsmogelijkheden.
Zwakke punten
Contact mogelijkheden sterk ingeperkt. Geen lid ANVR geschillen. Maken rol als reisbureau niet waar.
Slecht
Slechte afhandeling van pech.
Werken aan spoor in Duitsland allang bekend,drama voor ons,hotel volgeboekt! Opgelost door hoteleigenaar niet door treinreiswinkel, is natuurlijk niet hun fout.Goedkope tickets dus heel veel stops! Voor terugreis zelf tickets bijgeboekt zaten rechtstreeks op ICE naar Amsterdam. Nee erg slecht. Totaal ook niet klantvriendelijk in mail contact. Wij boeken hier nooit meer!!!
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Voor ons alleen maar!
Ergeniswekkend bedrijf
Ergeniswekkend. In situatie van annulering treinreizen ivm aangekondigde stakingen was het niet mogelijk om contact te krijgen met dit bedrijf waar we geboekt hadden. Zij verwijzen op hun site naar website van vervoerder, maar daar kun je geen wijzingen doen als er door tussenpartij is geboekt. Treinreiswinkel kun je niet bellen volgens de voicemail en in het weekend is dit reisbureau niet open. Je kunt wel cancellen via hun eigen site- met belabberde terugbetaling, niet in lijn met teruggave via vervoerders. In vele opzichten onbetrouwbare tussenpersoon bij boeken van een reis
Zwakke punten
Geen contactmogelijkheden via telefoon
Respons via mail of social media niet of na lange tijd
Bij boeking via deze partij geen mogelijkheden om wijzigingen direct in systeem van vervoerder te doen.
Onredelijke afhandeling annuleringskosten
Bij boeken van tickets nemen zij geen verantwoordelijkheid als contracterende partij, die ze volgens vervoerder wel zijn. Dat gaat ten kosten van klant
Treinreis Berlin
Regelmatig ga ik samen met iemand vanuit Amsterdam met de trein naar Berlin en logeer daar in hetzelfde hotel. Bij een nieuwe boeking verwijs ik naar de vorige nota's en clientnummer en omdat alles hetzelfde is hoeven er in feite alleen maar de tijden van vertrek uit Amsterdam en retour vanuit Berlin te worden veranderd. Hoe simpel kan het leven zijn maar dus niet bij de treinreiswinkel. Wat me daarna overkomt is tenenkrommend: e-mails worden niet beantwoord en bel ik dan word ik na lang wachten van Leiden naar Amsterdam gestuurd en weer terug, voor het opmaken van een simpele offerte heeft men meer dan drie weken nodig en dan ligt er feitelijk nog niets vast en kan er door mij niets worden bevestigd, de een vertelt dit en de ander vertelt het tegenovergestelde, het woord klantvriendelijkheid kent men niet maar ruimschoots de woorden "eigenwijs en arrogant zijn", via e-mail probeer ik iets te bevestigen omdat men telefonisch onbereikbaar is, maar dat wordt dan weer niet gezien als een bevestiging terwijl op de offerte juist daarna wordt verwezen. Door de opstelling van, zeer opvallend met name vrouwen die er werken, wordt van een simpele herhaalde reis naar Berlin een waar drama gemaakt: onkundig zootje is het daar en ze weten niet eens de vertrektijden, geven bij herhaling andere en verkeerde tijden op, van treinen vanaf Amsterdam-CS naar Berlin.
Sterke punten
Geen.
Zwakke punten
- Arrogant,
- Slecht geinformeerd en men spreekt elkaar tegen,
- Eigenwijs/betweterig personeel,
- De klant wordt genegeerd en men zelf weet alles beter,
- Men leest hun eigen offertes niet maar staat wel gelijk klaar met een oordeel of iets wel of niet kan,
- De klant laten uitspreken zodat duidelijk wordt wat de vraag is, hebben ze nooit van gehoord,
- Informatie die ze geven daar kun je beter maar niet op afgaan omdat die tegenstrijdig is of helemaal niet klopt,
- Algemene houding: men vindt de klant DOM en de klant is er om het personeel te plezieren en mag daarom blij zijn dat er tijd voor de klant wordt vrijgemaakt,
- Door dit alles wordt onnodig veel tijd zinloos verspeeld en krijg je daardoor juist boze klanten,
- Kan dit personeel snel op cursus om te leren hoe ga ik in een reisbureau om met klanten en hoe zoek ik dingen uit zodat ik correct informatie kan geven?
Slechte klantenservice
Online een afspraak gemaakt om op 3 mei 2019 in Leiden samen met een medewerker van de Treinreiswinkel een reis via de zijderoute naar China samen te stellen. De medewerker was uiterst hulpvaardig en maakte een deskundige indruk. Weggegaan met een uitdraai van een bevestiging tot aanvraag van een offerte. Op de vraag hoe lang het zou duren om de offerte op te stellen was het antwoord dat het normaal gesproken een dag of vijf duurt, maar dat het door drukte op het moment wel iets langer zou kunnen duren.
Toen ik na drieëneenhalve week nog steeds geen enkel bericht had ontvangen toch maar even een mailtje gestuurd naar de Transsiberië-afdeling van de Treinreiswinkel met de vraag of ze een indicatie konden geven van hoe lang het nog zou gaan duren. Op hun site staat vermeld dat ze er de voorkeur aan geven dat je mailt in plaats van belt en daar heb ik me dus keurig aan gehouden. Helaas werd er ook op mijn mail niet gereageerd en bleef het angstvallig stil aan de andere kant van de lijn.
Uiteindelijk op 4 juni 2019 naar de winkel in Leiden gegaan om te vragen hoe het er met mijn offerte-aanvraag voor stond. De - uiterst vriendelijke - medewerkster kon bevestigen dat mijn mail van anderhalve week daarvoor was aangekomen en dat niemand de moeite had genomen om hem te beantwoorden. Ook kon ze zien dat mijn offerte-aanvraag na bijna 5 weken nog steedst op 'to do' stond en dat er dus feitelijk nog niets mee was gedaan.
Ik heb de offerte-aanvraag laten annuleren, aangezien ik er geen vertrouwen meer in had dat het nog goed zou kunnen komen. Ik vind het niet erg als iets door omstandigheden langer duurt dan oorspronkelijk gedacht. Ik vind het wel erg als een reisbureau niet de moeite neemt om klanten daarvan op de hoogte te stellen en zelfs niet de moeite neemt om op mails van klanten te reageren
Sterke punten
Vriendelijke en deskundige medewerkers in de winkel o[p de Breestraat in Leiden
Zwakke punten
Geen benul van hoe je op een zorgvuldige manier met je klanten omgaat (die in principe bereid zijn om honderden of duizenden euro's uit te geven)
slechte ervaringen met de treinreiswinkel
Treinreis Salzburg met hotel in november: dat doen we dus niet meer, met de treinreiswinkel: het duurde eindeloos voor zekerheid was over de boeking van het hotel. We werden foutief geinformeerd over de problemen op het spoor: nb een mailtje dat er geen problemen waren tussen Keulen en Frankfurt, terwijl daar een groot ongeluk gebeurd was met langdurige gevolgen. De Deutsche Bahn had telkens correcte informatie over de treinreis en de treinreiswinkel bleef maar melden dat ze niks wisten. Telefonisch contact meestal heel lang wachten. Slechte tot geen communicatie tussen de medewerkers/sters.
Sterke punten
geen. Dat het een prima hotel was?
Zwakke punten
zie boven.
Onprofessioneel
Heel slechte ervaring! Offerte goedgekeurd en na twee dagen nog steeds geen bevestiging gekregen. Tenslotte zelf teruggebeld en bleek dat de tickets niet meer beschikbaar waren. Excuus was dat het te druk was. Dankzij Treinreiswinkel ben ik genoodzaakt een dag langer in Berlijn te blijven of een veel duurder ticket te kopen!
Alles wat mis kan gaan gaat bij deze organisatie mis!
Dit jaar een interrail ticket geboekt met reservering. Een globale pas in maart want dan is er 25 procent korting. En gelijk betaald.
-Na 2 twee maand navraag gedaan stand van zaken per mail. Geen reactie gekregen uiteindelijk na bellen toch antwoord dat er werd gewerkt aan de bestelling
-Eindelijk reactie over interrail pas. Met gelijk rekening voor reservering en de al betaalde passen. Gemaald dat interrail ticket al betaald was en gevraagd dom aangepast factuur. Geen reactie wel een aanmaning. Na opnieuw lang bellen aangepast.
-vandaag opnieuw mail van interrail dat ze dat ze de pas willen bestellen. Maar dat ze niet weten welke want wij hebben pas van 420 euro besteld en die bestaat niet aangezien de korting in maart geldig was. Opnieuw gebeld dat ik in maart besteld en betaald heb en dat als zij die pas nu pas gaan bestellen dat hun probleem is. Ze gaan het nu uitzoeken.
Ik wacht inspanning af maar denken dat ik snel weer bel.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
-raken bestelling en betalingen kwijt
-komen afspraken niet naar
-reageren niet op mail
-bereken kosten voor hun fouten
-factureren meerdere malen zelfde tickets
-geen enkel begrip voor de frustratie van hun klanten
Een grote teleurstelling!
Was eens maar nooit meer. In december reis geboekt. Eind april bevestigd door Treinreiswinkel maar helaas waren ze de helft van onze wensen vergeten. Kwam ik zelf achter. Was niets meer aan te doen. Op reis zelf viel er de laatste trein uit waardoor we het gehele fietsprogramma zouden moeten omgooien. Telefonisch contact met Treinreiswinkel was ontluisterend: "Meneer, u kunt het beste naar het loket gaan". Vervolgens blijkt dat de koste van dat ticket alleen rechtstreeks bij de treinmaatschappij gedeclareerd kunnen worden. Kan iemand mij uitleggen waarom de Treinreiswinkel boekingskosten in rekening brengt? Liever zelf rechtstreeks boeken! Scheelt 75 euro en een hoop ergernis.
Sterke punten
Ik heb ze niet kunnen ontdekken
Zwakke punten
compleet niet klantgericht
doorgeefluik zonder inhoud
onnauwkeurig
misplaatste arrogantie
Geen aanrader!
Leuke aanbieding van treinreiswinkel gezien in NS blad spoor. Geboekt en aangegeven dat we 2 aparte bedden in hotel wilden hebben. Prijs van de aanbieding was p.p duurder uitgevallen, we hadden gemaild dat we niet meer wilden betalen dan dit bedrag en anders zien we van de reis af. Reispapieren waren niet compleet en beschrijving van treinreis is erg onduidelijk. Onze voorkeur van de hotelkamer hebben ze niet doorgegeven aan hotel (hotel was erg begripvol en heeft ons de 2e dag kamer naar wens kunnen geven). Overstaptijd van tgv naar Thalys is erg krap, zeker als je in ons geval vertraging hebt met de tgv.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Zie review
Erg ongelukkig....
Begin december 2016 een retour Zwitserland geboekt voor ons gezelschap bestaand uit 2 grootouders, een dochter, en haar drie kinderen waaronder één baby en een peuter. Omdat we vroeg waren en alle reserveringen mogelijk waren werd en Kleinkindabteil in het Familienbereich van de ICE zowel heen- als terug besproken op advies van de medewerker van de treinreiswinkel.
Bij aankomst bij de trein bleek dat er wél in het Familienbereich iets was gereserveerd, op de meest ongelukkige plaatsen die er waren. Danzij een aardige conducteur konden we uiteindelijk in een coupé terecht. Maar nu blijkt dat te terugreis ook verkeerd is geboekt. Bovendien duurt deze reis drie uur langer, zodat we met twee mini-kindjes onder uiterst oncomfortabele omstandigheden moeten reizen. Mijn pogingen om met de treinreiswinkel in contact te komen falen volkomen.
Gisteren gemaild..geen antwoord. Vanmiddag gebeld.... geen antwoord, eind van de middag gemaild... geen antwoord.
Wel bij telefoontje een vriendelijke mevrouw die "hoorde wat ik zei", maar die er niets aan kon doen, want zij had het geheel niet behandeld.
Wat nu te doen?
Sterke punten
geen
Zwakke punten
Volledig gebrek aan communicatie en service..
Indrukwekkende vakantie
Inmiddels zijn wij al weer ruim twee weken terug van een hele mooie en indrukwekkende reis langs Moskou, St Petersburg, Helsinki en Stockholm. Hoewel al weer aan het werk hebben we het nog bijna dagelijks over de vele momenten en indrukken die we hebben meegemaakt en opgedaan , vooral ook in Moskou en St Petersburg. De treinreiswinkel heeft voor ons de visa, de reserveringen en kaartjes voor de treinreizen tussen Moskou St Petersburg Helsinki en de bootreis Helsinki Stockholm verzorgd. Alles bleek dik in orde. Heel erg prettig. Hetgeen ook zeker heeft bijgedragen aan deze succesvolle en voor ons indrukwekkende vakantie.
Sterke punten
De treinreiswinkel heeft voor ons de visa, de reserveringen en kaartjes voor de treinreizen en de bootreis verzorgd.
Zwakke punten
-
Uitstekend
Afgelopen weken maakten we een rondreis door Schotland per trein. We deden alles per openbaar vervoer, ook het vertrek en aankomst in onze woonplaats. Vanaf Rotterdam had treinreiswinkel alles geregeld: de trein naar Amsterdam, bus naar IJmuiden, de overtocht per veerboot, het reizen per trein door Schotland, de boekingen van hotels -lagen op loopafstand bij de diverse stations-, en vanzelf ook de terugreis :-) Onze beoordeling over dit bedrijf is: UITSTEKEND. Van harte aanbevolen!
treinreiswinkel - OPLICHTERS - niet in zee gaan met deze club
Na opgevraagde offerte (na ruim 30 minuten te hebben gewacht aan de telefoon), heeft de treinreiswinkel mij per email meteen al een 'factuur' gestuurd. Deze hebben we niet betaald, want we besloten toch voor een andere optie te gaan. Het leek ons echter wel netjes om de Treinreiswinkel dat te laten weten, hetgeen we ruim van tevoren ook gedaan hebben. Geen reactie van de treinreiswinkel.
Totdat we ineens een factuur binnenkregen van 46 Euro 'Annuleringskosten'.
Ons advies is: niet in zee gaan met deze club
Slechte service en onverwachte kosten
Omdat treinreiswinkel de enige aanbieder leek te zijn waar het mogelijk is om kaartjes voor de autotrein vanuit Parijs naar Zuid Frankrijk te kopen, zijn we met deze club in zee gegaan. Inmiddels hebben we daar spijt van.
De informatievoorziening van treinreiswinkel is belabberd. Ze zijn telefonisch slecht bereikbaar (ik heb regelmatig meer dan 30 minuten in de wacht gestaan) en op mailtje wordt vaak pas na één of meerdere dagen gereageerd, wat lastig is als je nog even aanvullende informatie nodig hebt en prijzen per dag kunnen wisselen. Op de website worden voor de autotrein alleen vanafprijzen genoemd, op mailtjes met vraag om prijsopgave voor meerdere dagen (om prijzen te kunnen vergelijken) wordt maar half geantwoord met prijsopgaaf van één van de gevraagde data.
Na boeking bleken op de factuur ineens boekingskosten (19,-) te staan die in de prijsopgaaf niet waren genoemd (boekingskosten in prijsopgaaf alleen per persoon, maar met de auto reizen geen personen mee). Pas na een nieuwe ronde in de wacht staan werd dit opgelost.
Het grootste struikelblok kwam pas toen onze auto 6 weken voor de reis beschadigd raakte en moest worden vervangen. Na telefonisch contact (en opnieuw wachten) werd bevestigd dat het mogelijk was om de gegevens van de nieuwe auto door te geven en de boeking te wijzigen en dat hiervoor boekingskosten a 27,- euro per enkele reis berekend zouden worden. Toen we de tickets daadwerkelijk wilden omruilen bleek daar ineens 135,- meerprijs voor de tickets boven op te komen.
Kortom, treinreiswinkel is geen club die je een onbezorgde reis kunt toevertrouwen. De Belgische concurrent (b-europe) die ik helaas pas te laat vond doet het in ieder geval wat betreft bereikbaarheid al een heel stuk beter. Ik heb er uiteindelijk niet geboekt omdat ik dat helaas al bij treinreiswinkel had gedaan, dus verder heb ik geen ervaring met deze club. Hun boekingskosten liggen in ieder geval ook fors lager.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Vaak onverwachte kosten en slecht bereikbaar
NOOIT MEER BOEKEN
Zelfde probleem als hierboven, prijs aangevraagd. Na twee maanden opeens een factuur waarbij is moet betalen! Ik boek nooit en dan ook nooit meer via de treinreiswinkel. Ik ben 200 euro kwijt, en je kan niks doen
Sterke punten
niks
Zwakke punten
Alles, ga niet met ze in zee
Treinreiswinkel veel duurder dan zelf boeken!
Ik wilde 2 treinkaartjes van Amsterdam naar Bregenz, Oostenrijk. Die kostte via de treinreiswinkel 206,80 per ticket plus 15,- boekingskosten. Dus in totaal 428,60.
Ik ben toen zelf gaan kijken en vond een verbinding voor 314,- voor 2 personen, dus 25% goedkoper. Dat heb ik de treinreiswinkel laten weten in de verwachting dat zij daar meer van zouden willen weten, zij geven immers aan de goedkoopste verbindingen te vinden.
Hun reactie was nogal laconiek: ik kon de door mij gevonden optie ook door de treinreiswinkel laten boeken.
En waarom zou ik dat doen? Omdat zij "in bijna alle Europese systemen kunnen boeken om zo de meest voordelige tarieven voor mij uit te zoeken."
Nooit meer treinreiswinkel.
Sterke punten
Snelle reactie.
Zwakke punten
Te dure treinreis.
Geen belangstelling voor de goedkopere optie.
Schandalig
Op 3oktober reisde mijn man samen met onze zoon naar Berlijn. Mijn man had het jaar daarvoor een nieuwe heup gekregen, waarbij vele complicaties kwamen. Om het jaar goed af te sluiten boekten zij de reis naar Berlijn. Zij hadden zitplaatsen gereserveerd, maar door de vreselijke drukte ( zij moesten overstappen in Hannover i.v.m. een nationale feestdag) konden zij niet bij hun zitplaats komen. Mensen zaten. lagen en hingen als sardientjes in een blik. Mijn man en zoon hebben de heenweg ( een reis van drieeneenhalf uur) staand door moeten brengen. Het resultaat was dat mijn man een groot gedeelte van de gereserveerde dagen in bed heeft doorgebracht. Zijn heup speelde op en zij hebben geenszins kunnen genieten van hun dagen in Berlijn. Bij thuis komst hebben wij contact opgenomen met de treinreiswinkel. We hebben in een mail uit de doeken gedaan wat er is gebeurd en een aantal weken later kregen wij een bos bloemen met een kaartje waarop was te lezen dat de treinreiswinkel contact op zou nemen met de DB bahn.We moesten hiervoor wel onze tickets op sturen. Vandaag kregen we bericht dat we 10 euro korting krijgen op de eerst volgende boeking bij DB Bahn. Ik heb weer contact opgenomen met de treinreiswinkel en mij werd verteld dat zij niet verantwoordelijk zijn voor dit soort gevallen en de medewerkster vroeg zelfs "waarom mijn man niet was gaan zitten als hij een zitplaats had gereserveerd". Heb haar verteld dat de trein amper dicht kon en dat mijn man en zoon niet bij de zitplaatsen konden komen, maar zij vertelde mij nogmaals dat e.e.a. niet voor hun rekening was. Wij boeken nooit meer bij de treinreiswinkel dat is zeker.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Gereserveerde zitplaatsen waren niet bereikbaar i.v.m. grote drukte i.v.m. met feestdag.
Mensen hingen als sardientjes in een blikje. man en zoon hebben drie en een half uur moeten staan!!!!!! Klantenservice ronduit slecht.
waarschuwing
Let op, ook al heb je geboekt bij de treinreiswinkel, ga er niet van uit dat het reisschema klopt. Controleer zelf voor je vertrekt de dienstregeling. Rampzalige terugreis gehad vanaf Florence dankzij de treinreiswinkel, bij de eerste overstap ging het al mis, de trein die we moesten hebben bleek helemaal niet te lopen in augustus. Daardoor aansluiting met gereserveerde plaatsen ook voor de fietsen gemist, iedereen die wel eens met fiets en bagage in Italiaanse trein heeft proberen te komen weet hoe dit voelt.
Bij thuiskomst zelf op site van Trenitalia gekeken, binnen 10 minuten was ons duidelijk dat dit niets met drukte in hoogseizoen of i.d. te maken heeft (argumenten van treinreiswinkel) maar dat ze zelf gewoon niet goed gekeken hebben.
Ook bij het boeken ging het niet vanzelf, meerdere malen moeten bellen en mailen om het goed voor elkaar te krijgen.
Sterke punten
Ze waren erg snel met met terugbetalen van de onkosten. Maar dit kan ook duiden op schuldbekentenis.
Zwakke punten
Onbetrouwbaar
opgelicht door de Treinreiswinkel
Ik heb een aantal weken geleden een prijs opgevraagd bij de treinreiswinkel duidelijk verteld dat ik de keuze tussen vleigen en de trein nog niet had gemaakt. en dat ik nog niet zeker was van mijn reis omdat ik nog geen vrij had gekregen van mijn werk. Ik wilde graag de weten hoelang de reis zou gaan duren en hoevaak en waar ik moets overstappen. Nu beweren ze dat het om een boeking gaat en willen ze mijn 108,- annuleringskosten berekenen.
LET OP: met deze winkel
Sterke punten
goede oplichters
Zwakke punten
Goede oplichters